عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » میل به دانستن را در بچه‌ها تقویت نماییم

عبدالرحیم سیفی در جلسه شورای فرهنگی با موضوع هفته پژوهش تاکید نمود:

میل به دانستن را در بچه‌ها تقویت نماییم

میل به دانستن را در بچه‌ها تقویت نماییم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان در هشتمین جلسه شورای فرهنگی با موضوع برنامه‌ریزی هفته پژوهش از فعالیت‌های علمی‌پژوهشی به عنوان یکی از محورهای اصلی فعالیت های کانون در کنار سایر فعالیت‌های فرهنگی، هنری، ادبی، مذهبی نام برده و بر ضرورت تقویت میل دانستن در بچه‌ها تاکید نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان، عبدالرحیم‌سیفی مدیرکل کانون گلستان با بیان این مطلب تصریح نمود: مربیان مراکز لازم است از نتایج مطلوب و موثر فعالیت‌های پژوهشی بیشتر برای خانواده‌ها و کودکان و نوجوانان صحبت نمایند و این نگاه نادرست که تنها فعالیت‌های علمی‌پژوهشی مختص به کار دانشگاهی است را از میان بردارند.

رئیس شورای فرهنگی کانون گلستان در این جلسه با اشاره به نتایج تحقیقات صورت گرفته در بچه‌هایی که در کنار مطالعه اقدام به کار علمی پژوهشی می‌نمایند اظهار داشت: بچه‌هایی که اهل مطالعه غیر درسی بوده و برای قابل درک نمودن مفاهیم درسی از فعالیت‌های علمی پژوهشی استفاده می‌نمایند در امور درسی و جریان زندگی موفق‌تر از سایر بچه‌ها هستند.

مدیرکل کانون با بیان این مطلب که دنياي كودكان سرشار از سوالاتی است که بايد پاسخ هايي درست به آن‌ها داده شود، اظهار داشت: براي داشتن اعضايي پژوهنده بايد مربيان ما خود اهل تحقيق و پژوهش باشند.

سیفی در ادامه ضمن معرفی ظرفیت‌های غنی پرتال کودک24، بر آموزش و تشویق اعضا به استفاده از اینترنت و بهره‌مندی از این سایت جامع کانونی در تمامی حوزه‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و مذهبی تاکید نمود و خواستار همکاری بیشتر اعضا و مربیان به منظور بارگذاری مطالب شاخص در این شبکه گسترده شد.

آشنا سازی اعضا با شیوه های استفاده از کتاب‌خانه، کتاب های مرجع و مجلات پژوهشی، ارزیابی و اعلام یافته‌های علمی پژوهشی، به کارگیری ابزارهایی همچون نشریه دیواری، نمایش، کتاب، قصه‌گویی و فیلم های علمی و تحقیقاتی برای معرفی چهره‌های پژوهش‌گر ایرانی، آموزش مجموعه‌داری به کودکان و نوجوانان برای جمع‌آوری آرشیوی از گونه‌های مختلف پرندگان، گیاهان و ... ، برگزاری اردوهای علمی پژوهشی طبیعت گردی به صورت هدف‌مند و انتخاب رابط پژوهشی مراکز از بین اعضایی که بیشترین فعالیت پژوهشی را تاکنون انجام دادند از راه‌کارهایی بود که توسط مدیرکل کانون به جهت علاقه‌مند سازی کودکان به فعالیت‌های علمی پژوهشی بیان شد.

گفتنی است در این جلسه هر یک از اعضا به بیان نقطه‌نظرات و دیدگاه‌های خود پرداخته و در نحوه پایه‌ریزی برنامه‌ استانی هفته پژوهش که در روز پنجشنبه مورخ 30 آذرماه هم‌زمان با آیین اختتامیه در قالب تقدیر از اعضا و مربیان پژوهنده و ارائه آثار برگزیدگان، اجرای نمایش، معرفی شخصیت و قصه‌گویی و پخش کلیپی از فعالیت های علمی پژوهشی، برپایی نمایشگاه آثار علمی و پژوهشی، تقدیر از 3 طرح ایده برتر علمی پژوهشی مراکز، برپایی کارگاه اقدام پژوهی و توانمند‌سازی اعضا و مربیان در طی هفته پژوهش، برپایی غرفه‌های مختلف علمی با میزبانی مراکز، تقویت مهارت‌های اولیا در قالب آموزش قصه گویی با عنوان قصه گویی شبانه و قصه‌گویی علمی یکی از مربیان برگزار خواهد شد، مشارکت داشتند.

میل به دانستن را در بچه‌ها تقویت نماییم

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .