عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بانک های ارائه دهنده تسهیلات اشتغالزایی با دریافت کنندگان وام همکاری کنند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان:

بانک های ارائه دهنده تسهیلات اشتغالزایی با دریافت کنندگان وام همکاری کنند

 مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان بر همکاری بانک های ارائه دهنده تسهیلات اشتغالزایی با دریافت کنندگان تسهیلات تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان، سعید مازندرانی امروز در ستاد اشتغال شهرستان علی آباد کتول اظهار کرد: در طرح های اشتغالزایی روستاهای محروم و مرزی به میزان پنج تا هفت درصد بیشتر یارانه دریافت می کنند و به جای 18 درصد سود 12 درصد پرداخت می کنند.

وی افزود: برای پرداخت تسهیلات سقفی در نظر نگرفتیم و فرماندار و بخشداران و دهیاران و کلیه دستگاه ها می توانند طرح تعریف کنند و افرادی انتخاب شوند که توانایی اجرای آن را داشته باشند.

وی اضافه کرد: در بحث معرفی طرح ها تلاش کنید طرح های اشباع شده و طرح هایی که بازارفروش ندارد را بررسی و پالایش کنید.

مازندرانی گفت: ما طرح های زیادی را از محل طرح گردشگری دریافت کردیم ویکی از خوبی های این طرح این است که هشت درصد از منابع گردشگری تسهیلات دریافت می کنند و سود وام هایشان  10 درصد می شود البته با بازپرداخت پنج ساله و تنفس که این یک شرایط ایده آلی است برای سرمایه گذارانی که به دلیل کمبود منابع و نداشتن پول طرح هایشان نیمه تمام مانده است و نیاز به سرمایه در گردش دارند.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی گلستان با اشاره به بحث اشتغال روستایی اظهار کرد: در بحث اشتغال روستایی 12 هزار میلیارد تومان توسط نمایندگان مجلس تصویب شده است و توزیع استانی در حال انجام است.

وی تصریح کرد: از این مبلغ 3.86 درصد مربوط به استان گلستان بوده که حدود 400 میلیارد تومان است و در قسمت اول 162 میلیارد تومان از آن اعلام شده است.

مازندرانی افزود: در بحث اشتغال روستایی سه منطقه را در نظر گرفته ایم اول شهرهای زیر 10 هزار نفر و نواحی صنعتی، دوم روستاهای معمولی و سوم روستاهای محروم ومرزی که در روستاهای مرزی سود تسهیلات بانکی چهار درصد بوده است.

وی خاطرنشان کرد: در روستاهای معمولی سود پرداخت 6 درصدی است اما بازپرداخت 6 سال و یک سال تنفس دارد و در مناطق صنعتی سود بازپرداخت 10 درصد و به صورت سرمایه در گردش خواهد بود.

وی یادآورشد: جذب این تسهیلات خیلی مهم بوده و ما هر چه سریعتر این تسهیلات را جذب کنیم 162 میلیارد تومان دیگر به سرعت به استان جذب می شود و چنانچه خوب نتوانیم پول را جذب کنیم استان های دیگر که در جذب خوب عمل کرده اند سهم تسهیلات ما را دریافت می کنند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان ادامه داد: احتمالا از این مبلغ 162 میلیارد تومان برای شهرستان علی آباد چیزی حدود 12 میلیارد تومان تسهیلات در مرحله اول در نظر بگیریم.

وی تاکید کرد: در گذشته برای دریافت تسهیلات شرایط سختی در نظر گرفته می شد اما برای اعطای این وام ها شرایطی اندیشیده شده و سندهای دامداری و گاوداری های روستایی و ... و سفته هم دریافت می کنند.

مازندرانی اظهار کرد: افرادی که وسیله ای ندارند یک ضمانت نامه بانکی دریافت می کنند و همان ضمانت نامه وثیقه ای برای دریافت وام می شود.

وی تاکید کرد: چهار بانک کشاورزی، توسعه تعاون، پست بانک و صندوق کارآفرینی امید ارائه خدمات را تسهیل کنند.

وی افزود: عملکرد شهرستان علی آباد در بحث ایجاد اشتغال 68 و نیم درصد بوده که برای تحقق کامل تعهد اشتغال تحرک بیشتر دستگاه های اجرایی ضروری است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 521
  • کد خبر : 40994