عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان: در پرداخت تسهیلات،کیفیت فدای کمیت نشود


مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان: در پرداخت تسهیلات،کیفیت فدای کمیت نشود

مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی گلستان گفت: دستگاه های اجرایی تلاش کنند تا در پرداخت تسهیلات، کیفیت فدای کمیت نشود.

به گزارش روابط عمومی اداره تعاون،کار و رفاه اجتماعی شهرستان گرگان، سعید مازندرانی در ششمین جلسه ستاد اشتغال گرگان گفت: هدف ما از معرفی متقاضیان کار برای دریافت تسهیلات ایجاد شغل است و تمام تلاش ستاد اشتغال در راستای پرداخت وام اشتغال به افراد واجد شرایط می باشد لذا بانکهای عامل باید ترتیبی اتخاذ نمایند تا طرح ها معطل نماند و در کمترین زمان ممکن کار اجرایی آنها آغاز شود.

مازندرانی افزود: 9 هزار نفر بیمه شده جدید در سال‌جاری در استان گلستان داشتیم و این نشان می‌دهد اشتغال در استان گلستان اتفاق افتاده است.

وی اظهار داشت: 78 درصد عملکرد شهرستان گرگان در سامانه رصد ثبت شده و قرار بود بیش از 19 هزار شغل ایجاد شود و این حداقل اشتغال ما در استان گلستان در نظر گرفته شد.

مازندرانی تصریح کرد: برخی از تسهیلات مانند مشاغل خانگی دیر به بانک‌ها ابلاغ شده و ارائه این تسهیلات از اواسط مهرماه آغاز شده و برخی طرح‌ها در آستانه معرفی به بانک‌ها هستند.

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان ادامه داد: در بحث ثبت‌نام در سامانه رصد دستگاه‌ها نباید افراط و تفریط داشته باشیم و برای نمونه نیرویی که برای 2 هفته مشغول بکار شده ثبت کنند. ادارات جامعه هدف خود را برای اشتغال شناسایی نکردند، شرکت خدمات و نگهداری زیادی به عنوان نمونه در شهرداری‌ها داریم و در سال 1396 نیروهای جدیدی را جذب کار کردند که می‌توانند یک‌سال فعالیت کنند و نیاز است این افراد در این سامانه ثبت شوند.

مازندرانی یادآور شد: دستگاه‌های دولتی مسئول اشتغال نیستند اما می‌توانند به حوزه اشتغال کمک کنند. هر واحد صنعتی باید یک واحد زیست محیطی داشته باشند که از این طریق 190 نفر می‌توانستند جذب اشتغال شوند.

وی تاکید کرد: در سامانه رصد تعهد بسیج سازندگی یک‌هزار شغل است، اما آماری هنوز در سامانه رصد از سوی این نهاد وارد نشده است. برای ایجاد اشتغال در گلستان ظرفیت بالاتری داریم اما هنوز دستگاه‌های دولتی ما با هم هماهنگ نیستند.

وی خاطرنشان کرد: 427 میلیارد تومان تسهیلات بند الف و ب داریم و براساس این میزان تسهیلات باید یک شغل به ازای هر 50 میلیون تومان ایجاد کنیم. 162 میلیارد تومان تسهیلات  مرحله نخست اختصاص داده شده است و اگر جذب کنیم می‌توانیم بخش دوم را دریافت کنیم.

مدیر‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به طرح کارورزی در استان گلستان اشاره کرد و افزود: 11 هزار بیکار فارغ التحصیل در این طرح مشارکت داشتند و ما کمتر از 650 نفر توانستیم جذب کنیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 612
  • کد خبر : 41630