عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادرات باید محور و هدف ارزش افزوده شود

مدیر کل دفتر صادارات محصولات کشاورزی وصنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت :

صادرات باید محور و هدف ارزش افزوده شود

صادرات باید محور و هدف ارزش افزوده شود

مدیر کل دفتر صادرات محصولات کشاورزی وصنایع تبدیلی سازمان توسعه تجارت در میز کشوری صادرات رب گوجه فرنگی در گرگان گفت:در برنامه ریزی ها بحث برون گرایی بسیار حائز اهمیت است وصادرات بایدمحور و هدف ارزش افزوده شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت ،معدن وتجارت گلستان ،محمود بازاری در میز کشوری صادرات رب گوجه فرنگی در گرگان گفت :برون گرایی یکی از ضروریات توسعه کشور است که باید در برنامه ریزی ها مد نظر قرار گیرد وصادرات باید محور وهدف ارزش افزوده شود ،زیرا اقتصاد استان ها نیز بانگاه برون گرایی رشد می کند.

بازاری گفت:با توجه به اهمیت بالای رشد صادرات در توسعه کشور ،سازمان توسعه تجارت میزهای کشوری محصولات مختلف صادراتی را با توجه به پتانسیل های موجود در استان های مختلف وبا هدف بررسی وضعیت و مشکلات وموانع صادرات وبرنامه ریزی مناسب بمنظور رشد وتوسعه صادرات غیر نفتی پیش بینی نموده است که میز کشوری صادرات رب گوجه فرنگی نیز در همین راستاتشکیل شده است.

وی با اشاره به مشکلات موجود در حوزه تولید وصادرات رب گوجه فرنگی گفت:یکی از مهمترین واصلی ترین مشکلات در حوزه تولید وصادرات رب گوجه فرنگی کمبود ویاتدارک مواد اولیه است که ضمن این که لازم است وزارت جهاد کشاورزی با برنامه ریزی مناسب در جهت رفع این مشکل گام بردارد،این شرایط در کشور پیش بینی شده که اگر تولید کنندگان در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه شدند بتوانند با واردات مواد اولیه مورد نیاز مشکل خود را حل کنند.

بازاری با بیان این که صادر کنندگان از دولت می خواهند که خیلی در کارشان مداخله نکند،گفت:ماباید با برنامه ریزی درست به کمک صادر کنندگان بیاییم نه این که ضوابطی را تصویب کنیم که مخل صادرات شود.

وی ادامه داد :این میز کشوری باید برنامه ریزی صادرات برای سال آینده را ارائه نماید که بدانیم رویکرد مان برای توسعه صادرات این محصول چیست.

به گفته وی ،نگاه تولید کشور برای صادرات بسیار کمرنگ است واین اصلا خوب نیست و اگر می خواهیم کشور توسعه پیدا کند لازم است تولید کنندگان ما تولیدات صادراتی را مورد نظر خود قرار دهند.

وی همچنین اظهار داشت :توسعه بازار های جدید وافزایش سهم بازارهای هدف باید در دستور کار قرار گیرد.

بازاری گفت :خرید تضمینی کالا بر هم زننده نظم بازار می باشد واگر جایی چاره ای جز خرید تضمینی نبود باید صادرات مورد توجه قرار گیرد وقیمت خرید تضمینی به صادرات لطمه نزند.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 436
  • کد خبر : 41442