عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » مدير عامل آبفا گلستان خواستار رعایت مصرف بهینه آب همزمان با خانه تکانی پایان سال شد


مدير عامل آبفا گلستان خواستار رعایت مصرف بهینه آب همزمان با خانه تکانی پایان سال شد

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان خواستار رعایت مصرف بهینه آب آشامیدنی همزمان با سنت زیبای خانه تکانی در روزهای پایانی سال شد.

به گزارش روابط عمومي شركت آب و فاضلاب استان گلستان، مهندس "محمدهادی رحمتی" گفت: همکاران شرکت آب و فاضلاب در طول سال برای توزیع آب بصورت شبانه روزی تلاش می کنند و با سخت کوشی و تلاش شبانه روزی همکاران خدمات رسانی در زمینه توزیع آب بدون وقفه انجام می شود.
وی افزود: با توجه به اینکه در روزهای پایانی سال شهروندان براساس یک سنت دیرینه مبادرت به خانه تکانی و شستشو و نظافت و بهداشت منازل می نمایند همه ساله در این ایام شاهد افزایش چشمگیر مصرف آب به لحاظ خانه تکانی و نظافت هستیم که در نتیجه افت فشار شبکه آب در برخی از مناطق بوجود می آید.
مهندس رحمتی تصریح کرد: با توجه به اينکه منابع آب در کشور ما محدود مي باشد از اين رو آموزش و ترويج فرهنگ صحيح استفاده از آب در جامعه از اهميت ويژه اي برخوردار است.
وي خاطرنشان کرد: شرکت آب و فاضلاب استان نيز با تشکیل پویش خانه تکانی و مدیریت مصرف آب با شعار آب = زندگی با هدف جلب توجه جامعه، نگاه جامعه و مردم را به موضوع حياتي آب معطوف می نمايد تا از هدرفت آب در زمان خانه تکانی کاسته شود .
مديرعامل شرکت آب و فاضلاب استان گلستان در ادامه به اهداف کلي اين طرح اشاره کرد و گفت : از اهداف کلي اين طرح مي توان به آگاه سازي و حساس سازي شهروندان در خصوص پيامدهاي ناشي از مصرف بي رويه آب و اثرات زيانبار شوينده هاي شيميايي در خانه تکاني هاي نوروزي اشاره کرد.
 وي همچنين در خصوص اهداف جزئي اين طرح نيز گفت: از اهداف اين طرح مي توان به افزايش اطلاعات همگاني از وضعيت آبي کشور، ارائه الگوهاي مناسب خانه تکاني و مصرف بهينه آب، آگاهي رساني در خصوص تاثيرات استفاده بي رويه از شوينده هاي شيميايي بر آب هاي زيرزميني، ارائه الگوي مديريت مصرف شوينده هاي شيميايي، افزايش آگاهي عمومي در حوزه آب مجازي با محوريت مديريت پسماند و دورريزهاي غذايي و تقويت رويکرد مسئوليت اجتماعي و فرهنگ ديگرخواهي در راستاي صيانت از منابع طبيعي و آبي کشور اشاره کرد .
مهندس رحمتی همچنین با اشاره به تمهیدات در نظر گرفته شده برای ایام تعطیلات نوروز گفت: برای خدمات رسانی مناسب به شهروندان بخصوص در زمان تعطیلات سال نو شرکت آب و فاضلاب نسبت به برقراری شیفت های کاری در کلیه مناطق اقدام نموده است و همچنین کلیه مراکز امداد و رفع حوادث آب و فاضلاب بصورت شبانه روزی برای رفع حوادث احتمالی در خطوط توزیع آب شهری در حال آماده باش خواهند بود.
 مدیرعامل آب و فاضلاب استان گلستان در پایان گفت: مرکز ارتباطات مردمی روابط عمومی آب و فاضلاب با شماره تماس 122 در کلیه روزهای سال بصورت شبانه روزی پاسخگوی سوالات و راهنمایی همشهریان می باشند، لذا از شهروندان تقاضای می شود در صورت مشاهده هرگونه مشکل و پیشنهاد و انتقاد سازنده با این مرکز تماس حاصل فرمایند.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب و فاضلاب استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : ایوبی
  • بازدید : 978
  • کد خبر : 42751