عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری گردهمایی محققان معین منطقه یک کشور در کردکوی استان گلستان


برگزاری گردهمایی محققان معین منطقه یک کشور در کردکوی استان گلستان

برگزاری گردهمایی محققان معین منطقه یک کشور در کردکوی استان گلستان 

گردهمایی محققان معین منطقه ی یک کشور با حضور دکتر زند معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات و آموزش و ترویج کشاورزی، امروز 29 فروردین ماه در محل مرکز آموزش و تحقیقات شهرستان کردکوی برگزار شد.

در این گرهمایی دکتر خاوازی معاون ترویج سازمان تحقیقات،آموزش و ترویج کشاورزی،روسای مراکز تحقیقات و آموزش ، اعضای شورای تحقیقات ،روسای سازمان های جهاد کشاورزی ، مدیران ترویج، دکترمختارمهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان، دکترفرجی رییس مرکز تحقیقات و آموزش کشاورزی و منابع طبیعی گلستان و جمع کثیری از محققان و مروجان منطقه ی یک کشور حضور داشتند.

در این گردهمایی دکتر زند معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات ،آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: ما تا امروز توانسته ایم نتایج تحقیقاتی را با هدف ارتقای دانش فنی از طریق محققان و مروجان به کشاورزان منتقل کنیم.

دکتر زند نقش محققین معین را در خصوص مدیریت دانش فنی بسیار مهم خواند و افزود: امروز اولویت ما رفع نیاز قشر زحمت کش کشاورز و توانمند کردن این عزیزان است.

معاون وزیر و رییس سازمان تحقیقات آموزش و ترویج کشاورزی در ادامه گفت : انتظار از پژوهشگران و مروجان این است که نیازهای هر استان را در خصوص انتقال یافته ها مشخص کنند و روی آن کار کارشناسی انجام دهندتا در نهایت به لحاظ کمی و کیفی تولید را تقویت کنیم .

ایشان ادامه داد: عوامل طبیعی تحت عنوان عوامل پایه و انسانی بر کشاورزی بسیار موثرند. و افزود: امروز انتقال دانش به روز به بهره برداران از طریق محققان و مروجان بخش کشاورزی بسیار مهم است.

دکتر مختار مهاجر رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان نیز در این گردهمایی گفت: بخش کشاورزی در زندگی بخش عظیمی از مردم تاثیرگذار است و توسعه و یا عدم توسعه یافتگی آن نقش مهمی در زندگی کشاورزان دارد.

وی افزود: امروز کشاورزی بدون علم حرفی برای گفتن نداردو اگر قرار باشد توسعه ی پایدار و امنیت غذایی محقق شود باید بتوانیم به روز باشیم و توانایی انتقال یافته ها و دانش فنی را داشته باشیم .

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان گلستان گفت: ترویج و آموزش کشاورزی به عنوان یکی از مهم ترین ارکان و پایه های کشاورزی امروز می تواند نقش موثری در بهبود شرایط زندگی بهره برداران بخش داشته باشد.

ایشان در پایان سخنانش بر نقش انکارناپذیر محققان و مروجان کشاورزی تاکید کرد.

دکتر فرجی رییس مرکز تحقیقات آموزش و منابع طبیعی استان گلستان در خصوص جایگاه و مشکلات حوزه ی کاری تحقیقات و ترویج در استانهای منطقه یک کشور گفت:

وجود اراضی خرد و وسعت کم اراضی در استانهای شمالی و تنوع بسیار زیاد محصولات زراعی و باغی و تنوع اقلیمی از مشکلات و چالش های مهم بخش تحقیقات و ترویج است.

وی در ادامه در خصوص نقش موثر محققان معین و ارتباط نزدیک با کارشناسان و بهره برداران و مشارکت بیشترآنان در انتقال دانش فنی سخن گفت. و سپس به مقایسه ی عملکرد گندم آبی و سویا و عملکرد زارعین برتر استان گلستان پرداخت.

به گزارش روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان گلستان؛ ایمانی رییس بنیاد گندمکاران ایران در این گردهمایی ،توفیقات بدست آمده در تولید را حاصل تعامل بسیار خوب مروجان مسول پهنه های تولیدی،محققان معین پهنه و کشاورزان در قالب طر ح نظام نوین دانست

برگزاری گردهمایی محققان معین منطقه یک کشور در کردکوی استان گلستان

 

برگزاری گردهمایی محققان معین منطقه یک کشور در کردکوی استان گلستان

 

برگزاری گردهمایی محققان معین منطقه یک کشور در کردکوی استان گلستان

 

برگزاری گردهمایی محققان معین منطقه یک کشور در کردکوی استان گلستان

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : جهادکشاورزی
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .