عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » راههای ارتباطی مشترک، محور نشست استان ها شد


راههای ارتباطی مشترک، محور نشست استان ها شد

راههای ارتباطی مشترک، محور نشست استان ها شد

راه هاي ارتباطي مشترك و راهداري زمستانه موضوعي است كه هر سال با فرارسيدن سرما، فصل جديدي را در گفت و گوهاي سه استان سمنان، خراسان شمالي و گلستان باز مي كند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، نحوه استفاده از امكانات راهداري، ايمن سازي محورها و اطلاع رساني به موقع در فصل زمستان و بويژه در شرايط بحراني آن، از نكات با اهميت نشست هاي مشترك دستگاههاي خدمات رسان اين سه استان است كه به بحث و تبادل نظر و تجربه گذاشته مي شود.

استان گلستان از طريق محور ترانزيتي خوش ييلاق، محور اولنگ و راه روستايي توسكستان – چهارباغ به استان سمنان و از طريق جاده جنگل گلستان و محور كلاله، گليداغ و آشخانه به استان خراسان شمالي متصل مي شود.

 

* اطلاع رساني مهمترين عامل هماهنگي در بحران هاي جوي زمستان است

مديركل راه و شهرسازي گلستان در اين نشست كه هفته جاري به ميزباني استان گلستان در راهدارخانه چهارباغ شهرستان گرگان و راهدارخانه جنگل گلستان برگزار شد، اطلاع رساني را، مهمترين عامل هماهنگي در مواقع بحراني شرايط جوي در بين استان هاي همجوار بيان كرد.

مهندس"علي بخش رستمي"در اين نشست كه مديران كل مديريت بحران، فرماندهان پليس راه، مديران راهداري، كارشناسان و دست اندركاران بخش هاي مرتبط راه و شهرسازی، پلیس راه، هلال احمر، اورژانس و امداد خودرو سه استان،حضور داشتند، گفت: با اطلاع رساني به موقع مي توانيم امكانات موجود يكديگر را براي امدادرساني مطلوب و كاهش خسارات ناشي از بحران ها، اعزام كنيم.

وي با اشاره به اينكه ايمن سازي محورهاي بين استاني از اهداف مهم برگزاري اين جلسات است، افزود: به همين منظور، اطلاع رساني به موقع، اين امكان را فراهم مي كند كه در ايمن سازي محورهاي مشترك و استفاده از ظرفيت هاي يكديگر، همكاري و تعامل فزاينده اي بويژه در شرايط بحراني فصل زمستان داشته باشيم.

رستمي گفت: موقعيت جغرافيايي و جاذبه هاي گردشگري استان گلستان موجب شده كه كاربران راه ها براي كاهش زمان سفر و كوتاهي مسير از محورهاي مشتركي كه به استان هاي سمنان و خراسان شمالي منتهي مي شود، استفاده كنند كه خود اين مساله، بار ترافيكي اين محورها را در طول سال افزايش مي دهد.

به گفته وي، افزايش بار ترافيكي جاده هاي بين استاني نياز به ايمن سازي محورها را بويژه در فصل زمستان شديدتر مي كند.

رستمي ادامه داد: با ايمن سازي راه ها و بخشنده كردن آنها تلاش داريم خطاي راننده به قيمت جانش تمام نشود.

 

* راهكار تسهيل شرايط بحراني زمستان، استفاده از ظرفيت هاي مردمي است

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان ادامه داد:  همه ما به نبود و كمبود امكانات و اعتبارات و مقرون به صرفه نبودن فعاليت هاي راهداري، واقفيم اما براي جبران اين كاستي ها چاره اي بجز اينكه به سوي نهادهاي مردم نهاد و ظرفيت هاي مردمي دست ياري بلند كنيم، نداريم.

مهندس "عادل مصدقي" با اشاره به اینکه راهداری زمستان یکی از طرح های بسیار مهم در حوزه راهداری است، گفت: راه، يك شريان اقتصادي اجتماعي و فرهنگي است و خدماتي كه از جانب ما دستگاه هاي خدمات رسان ارائه مي شود نقش مهمي در توسعه اين خطوط و تبادلات دارد.

وي افزود: همچنين، براي همه ما روشن است كه توان امدادي و خدمات رساني ما متناسب با افزايش روزانه خودروها نيست و تجربه كم رانندگان بويژه در محورهاي كوهستاني و برفي، شرايط سختي را براي هدايت آنها ايجاد مي كند كه بايد از توان مردم در خدمات دهي استفاده كنيم.

 

*يادگيري بستن زنجير چرخ سرعت خدمات رساني دستگاهها را افزايش مي دهد

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان گفت: يكي از مشكلاتي كه در فصول سرد سال با آن مواجه ايم، نداشتن زنجير چرخ و عدم توانايي و مهارت رانندگان در بستن آن است كه باعث ايجاد خلل و به هم خوردن ترافيك عبوري مي شود.

مصدقي در همين جلسه نيز از رانندگان خواست كه قبل از سفر، بستن زنجير چرخ را امتحان كنند زيرا كه توانايي و مهارت رانندگان در اين كار، سرعت خدمات دهي دستگاههاي امدادرسان را بويژه در شرايط بحراني فصل زمستان افزايش مي دهد.

وي با تاكيد بر فرهنگ سازي و آموزش رانندگي به رانندگان در آب و هواي زمستاني، گفت: با اين اقدام ديگر شاهد برهم خوردن نظم ترافيكي محورها در زمستان نخواهيم بود و حتي باعث مي شود كه رانندگان نيز به راهداران در تسهيل راهداري زمستاني، كمك كنند.

 

*امداد هوايي يكي از اقدامات مهم در امداد زمستاني است

مهندس مصدقي با توجه به شرايط جغرافيايي جاده جنگل گلستان، گفت: يكي از خدماتي كه در اين جاده مي تواند كمك شايان توجهي به كاهش تلفات جاده اي كند، امداد هوايي است.

به گفته وي، امداد رساني هوايي سبب تسهيل انتقال مصدومين حوادث رانندگي در زمان برف و كولاك به مراكز درماني و اقامتي مي شود.

وي در پايان به حوزه راهداری روستایی نیز، اشاره اي کرد و گفت: باید خدمات دهي در راه های روستایی اولویت بندی شود.

مصدقي گفت: مردم در گذشته اقلام و مایحتاج خود را برای فصل سرما تامین می کردند، اما امروزه مردم ساکن در روستاها مایحتاج زمستانی خود را تهیه نمی کنند و از این رو هر روز نیاز به مراجعه به شهر دارند که این مساله در فصول بارش آنها را با مشکل روبرو می کند.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان متذكر شد كه حضور دستگاههاي خدمات رسان در كنار يكديگر مي تواند خدمات بسيار ارزنده اي را به هموطنان ارائه كند و باعث كاهش تلفات جاده اي در محورها خواهد شد.

 

راههای ارتباطی مشترک، محور نشست استان ها شد

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .