عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » دو استان گلستان و خراسان شمالي براي راهداري زمستانه هماهنگ شدند


دو استان گلستان و خراسان شمالي براي راهداري زمستانه هماهنگ شدند

دو استان گلستان و خراسان شمالي براي راهداري زمستانه هماهنگ شدند

ادارات كل راه و شهرسازي استان هاي گلستان و خراسان شمالي در نشستي، مسايل و موارد پيش رو در شرايط بحراني فصل زمستان را مورد بررسي قرار دادند تا با هماهنگي و آمادگي بيشتر از قبل به رويارويي برودت هوا رفته و خدمات دهي بهتري به كاربران جاده ها داشته باشند.

به گزارش اداره روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی استان گلستان، مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان در اين جلسه هماهنگي كه به ميزباني اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي در محل راهدارخانه "دشت" اين استان برگزار شد، گفت: تاكنون گزارشي مبني بر وقوع مشكلي خاص در اين بخش از سوي سازمان ها و ادارات كل اعلام نشده و جا دارد كه از همكاري پليس راه و راهداري قدرداني شود.

مهندس "عادل مصدقي" با بيان اينكه نيازمند هماهنگي و همكاري بيش از پيش راهداري و پليس راه هستيم، افزود: با توجه به اعلام پديده ال نينو در كشور، در سايه تعامل و هماهنگي بين دو استان و برگزاري جلسات متعدد است كه مي توانيم در مواجهه با بحران زمستان، آمادگي كامل در حوزه هاي كاري مشترك داشته باشيم.

مدير راهداري راه و شهرسازي گلستان اظهار كرد: براي بهره مندي از ظرفيت هاي بخش خصوصي نيز به اين هماهنگي ها و تعاملات نياز داريم تا شاهد ترافيكي روان و ارائه خدمات هرچه بهتر در فصل زمستان و همچنين ايام سوگواري اربعين حسيني كه با حجم وسيع ترددها روبرو هستيم، باشيم.

مصدقي ادامه داد: تجهيز امكانات و راهدارخانه هم مرز دو استان و آماده سازي امكان استفاده از تكايا و مساجد بين راهي و حتي استاديوم هاي سرپوشيده ورزشي براي اسكان اضطراري در راه ماندگان توسط دستگاههاي متولي از اقداماتي است كه سبب هم افزايي مشاركت دو استان در خدمات دهي مي شود.

مدير راهداري اداره كل راه و شهرسازي خراسان شمالي نيز در اين جلسه گفت كه به دليل اطلاع رساني و هشدارهاي پي در پي، اين جلسه زودتر از گذشته برگزار شد تا براي به حداقل رساندن مشكلات موجود، هماهنگي هاي لازم به نحو احسن انجام شود.

مهندس "محمد مشتري" با مروري بر صورتجلسات گذشته، افزود: اطلاع رساني به موقع، برگزاري دوره هاي آموزشي، همكاري با صدا و سيما، بازنگري علائم و بررسي كمبودهاي موجود، تاكيد بر استفاده از زنجير چرخ و تكميل تجهيزات خودرويي و زمستانه و تامين سوخت مورد نياز از مواردي است كه براي تجهيز و تدارك آنها به اهتمام ويژه دو استان نياز است.

در ادامه اين جلسه، دستگاههاي خدمات رسان دو استان از جمله هلال احمر، حمل و نقل و پايانه ها، اورژانس، پليس راه و هواشناسي از اقدامات انجام شده و در حال انجام خود گزارشي ارائه كردند كه مهمترين آنها ايجاد محدوديت هاي ترافيكي در مواقع لازم، تاكيد بر بستن زنجير چرخ خودروها، بازديد از مسيرهاي رودخانه اي، برگزاري جلسات شهرستاني، رفع مشكلات مجتمع هاي بين راهي خدماتي و تجهيز امكانات آتش نشاني بود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره كل راه و شهرسازي استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .