عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استفاده از روش‌های خلاقانه کانون پرورش فکری در محیط‌های آموزشی


استفاده از روش‌های خلاقانه کانون پرورش فکری در محیط‌های آموزشی

استفاده از روش‌های خلاقانه کانون پرورش فکری در محیط‌های آموزشی

 

در دیدار مدیرکل کانون پرورش فکری با مدیر آموزش و پرورش مراوه تپه تاکید شد:استفاده از روش‌های خلاقانه کانون پرورش فکری در محیط‌های آموزشی.

عبدالرحیم سیفی مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان با حاجیلی‌دوجی مدیرآموزش و پرورش شهرستان مراوه‌تپه دیدار کرده و پیرامون موضوعات فرهنگی بحث و تبادل نظر نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان و در راستای سیاست‌های کانون مبنی بر جلب مشارکت نهادهای فرهنگی، توسعه و تقویت فرهنگ کتاب‌خوانی، اجرای طرح کانون مدرسه و پویش فصل گرم کتاب، مدیرکل کانون با حاجیلی‌دوجی مدیرآموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه دیدار و پیرامون موضوعات فرهنگی بحث و تبادل نظر نمود.

در این نشست که کارشناس ارزیابی عملکرد کانون و مربی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری مراوه تپه، مدیرکل کانون را هم‌راهی می‌کردند، عبدالرحیم سیفی از کانون به عنوان مکمل فعالیت‌های آموزش و پرورش نام برده و با مهم‌خواندن نقش آموزش‌های غیررسمی و بهره‌گیری از روش‌های غیرمستقیم و در عین حال جذاب و مخاطب‌پسند در تربیت کودکان بر لزوم ارتباط مدارس به ویژه در دوره‌های ابتدایی و متوسطه اول با مرکز فرهنگی‌هنری کانون تاکید نمود.

ایشان پیوند هرچه بیشتر دانش‌آموزان را با کتاب‌های غیردرسی و به ویژه کتاب‌هایی که در کانون متناسب با سن بچه‌ها تولید می‌شود در پیشرفت تحصیلی و تقویت اعتماد به نفس و مهارت‌های خوب دیدن، خوب شنیدن و قدرت درک و بیان دانش‌آموزان بسیار تاثیرگذار دانسته و از مدیرآموزش و پرورش خواست تا با برقراری پیوند هرچه بیشتر مدیران و معلمان مدارس با کانون پرورش فکری بستر مناسب را برای عضویت دانش‌آموزان در کانون فراهم سازند.

عبدالرحیم سیفی از اجرای طرح‌های کتاب‌خوانی و انجام فعالیت‌های متنوع فرهنگی‌هنری به ویژه در فصل تابستان با عنوان پویش فصل گرم کتاب خبر داده و تصریح کرد: مشارکت آموزش و پرورش در برپایی ایستگاه‌های کتاب و نمایشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی کانون می‌تواند نقش بسیار باارزشی در ترویج فرهنگ مطالعه و آشناسازی خانواده‌ها با ظرفیت‌ها و توان‌مندی‌های کانون داشته باشد.

در ادامه این دیدار مدیرآموزش و پرورش شهرستان مراوه تپه نیز ضمن خیرمقدم‌گویی و قدردانی از فعالیت‌های ارزشمند و بی‌بدیل کانون پرورش فکری از ورود کانون به مدارس و انتقال روش‌های خلاقانه آموزشی و تربیتی به کلاس‌های درس استقبال نموده و بیان داشت: تکیه بر حافظه محوری و روش‌های سنتی آموزش و دوری از نوگرایی وبهره‌گیری از روش‌های نوین آموزشی باعث می‌شود تا آموزش‌های ما از کیفیت لازم برخوردار نشده و دانش‌آموزان به مهارت‌های لازم در زمینه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی و اقتصادی دست پیدا نکنند و کانون بهترین و موثرترین نهاد فرهنگی برای تغییر این نگرش و ورود روش‌های خلاقانه به مدارس می باشد.

در ابتدای این دیدار حنیفه غراوی مربی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری گزارشی از فعالیت‌های این مرکز، تعداد اعضا و همکاری‌های صورت گرفته کانون با آموزش و پرورش ارائه نمود.

اهدای لوح تقدیر از سوی مدیرکل کانون به دوجی مدیرآموزش و پرورش، بازدید از مرکز فرهنگی‌هنری این شهرستان و نشست با مربیان و بیان انتظارات و سیاست‌ها و پاسخ‌گویی به سوالات آن‌ها از دیگر برنامه‌های سفر یک روزه مدیرکل کانون گلستان به شهرستان مراوه تپه بود.

استفاده از روش‌های خلاقانه کانون پرورش فکری در محیط‌های آموزشی

 

استفاده از روش‌های خلاقانه کانون پرورش فکری در محیط‌های آموزشی

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .