عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ضرورت حضور شهرک های صنعتی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان تاکید کرد:

ضرورت حضور شهرک های صنعتی در شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی

 

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان بر حضور این شرکت در جلسات شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی تاکید کرد.

 

حجت اله خلیل زاده در نشست مشترک هیات رییس خانه صنعت، معدن و تجارت و اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی گرگان با با هیات مدیره شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی استان اظهار داشت: 97 درصد صنایع این استان صنایع کوچک و متوسط و 72 درصد واحدهای تولیدی آن نیز در شهرک ها و نواحی صنعتی مستقر است.

به گفته وی بر این اساس نمی توان نقش شهرک های صنعتی را در ایجاد اشتغال و توسعه استان و شناسایی و رفع مشکلات حوزه تولید استان نادیده گرفت.

وی افزود: بخش خصوصی و دولتی به مثابه دو بال هستند که به هم کمک کرده و تعامل و هماهنگی این دو بخش منجر به ارتقا هر دو خواهد شد.

خلیل زاده با اشاره به اینکه بخش خصوصی سهم مهمی در ایجاد اشتغال و توسعه استان دارد ادامه داد: در بغضی مواقع بخش خصوصی به دلیل عدم شناخت صحیح از وظایف و اختیارات دستگاههای اجرایی، مطالبه گری درستی از بخش دولتی ندارد.

وی با شااره به اینکه شرکت شهرک های صنعتی متولی بخش دولتی است یادآور شد: تصمیمات این شرکت براساس نگاه تخصصی و کارشناسی و به دور از هرگونه موضوعات شخصی و حاشیه ای است.

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان گلستان خاطرنشان کرد: انتظار است بخش خصوصی در قبال تصمیمات کارشناسی دستگاه دولتی موضع گیری نکند چرا که موضع گیری های سلیقه ای و غیرکارشناسی به نفع بخش دولتی و نیز بخش خصوصی نیست.

خلیل زاده بخشی از فعالیت ها و اقدامات این شرکت را بیان کرد و افزود: یکی از اولویت های جدی این شرکت طی دو سال گذشته پیگیری برای اخذ سند مالکیت شهرک ها و ناحی صنعتی استان است.

وی تاکید کرد: هرچند در این حوزه توفیقات خوبی حاصل شده است اما انتظار است مسئولان استان به ویژه مسولان ثبت اسناد و املاک در این حوزه همکاری و همراهی بیشتری داشته باشند تا مشکل سند واحدهای تولیدی مرتفع شود.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان گلستان نیز با اشاره به راه اندازی کمیسیون های تخصصی در این خانه گفت: بهبود و تسهیل فضای کسب و کار صنعتی، ارتقا مشارکت جامعه صنعتی و تجزیه و تحلیل محیط کسب و کار و ارایه راهبردهای عملیاتی و تخصصی، از مهمترین اهداف تشکیل کمیسیون های تخصصی است.

التفات کامیاب اظهار داشت: این کمیسیون ها به منزله اتاق فکر اتخاذ تصمیمات عملیاتی و تخصصی، با جمع آوری و تجزیه تحلیل آمار واقعی صنعت استان، نسبت به مطالعه و شناسایی موانع تولید مشترک و موردی واحدها و ارایه راهکارهای استانی و فرااستانی اقدام می کند.

وی افزود: عضویت اعضای خانه و همچنین هیات مدیره شرکت های خدماتی شهرک های صنعتی و کارشناسان و مسئولان دولتی و حاکمیتی در این کمیسیون ها هم به مشارکت بیتر اعضا را ایجاد و هم موجب تصمیم سازی کارآتر خواهد شد.

کمیسیون حقوقی و حمایت قضایی، کمیسیون رفع موانع اجرایی تولید، کمیسیون آموزش و پژوهش، کمیسیون مالیات، کار و تامین اجتماعی، کمیسیون آمار و اطلاعات و کمیسیون جوانان و کارآفرینی شش کمیسیونی است که خانه صنعت، معدن و تجارت استان اقدام به راه اندازی آن کرده است.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت شهرک های صنعتی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .