عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ظرفیت های استان گلستان فرصتی برای رشد اقامتگاه های بوم گردی

ابراهیم کریمی در نشست با اصحاب رسانه کشوری؛

ظرفیت های استان گلستان فرصتی برای رشد اقامتگاه های بوم گردی

ظرفیت های استان گلستان فرصتی برای رشد اقامتگاه های بوم گردی

مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان در نشست با خبرنگاران کشوری در روستای ساسنگ مینودشت با تشریح ظرفیت های استان گلستان در حوزه گردشگری و همچنین ایجاد اقامتگاه های بوم گردی و سنتی گفت: در ایجاد بوم گردی ها وارد رقابتی نمی شویم که کیفیت را فدای کمیت کنیم.
به گزارش روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان ؛ بعد ازظهر روز پنجشنبه مورخ 12 مهرماه 97 مهندس ابراهیم کریمی در نشست با خبرنگاران کشوری در روستای ساسنگ مینودشت با تاکید بر این که در ایجاد بوم گردی و اقامتگاه های سنتی وارد رقابتی نمی شویم که کیفیت فدای کمیت شود گفت: طبق برنامه ریزی ها ایجاد 200 بوم گردی برای امسال در استان هدف گذاری شده است که این تعداد با توجه به ظرفیت مناسب هزار روستا در استان رقم منطقی می باشد.
وی با اشاره به این که بوم گردی واژه ای نوپا ای می باشد که در چند سال اخیر در کشور رواج یافته گفت: استان گلستان با داشتن هزار روستا و همچنین بهره مندی از اقوام مختلف ظرفیتی متفاوتی نسبت به سایر استان های شمالی دارد و بر خلاف مازندران و گیلان دارای اقوام گوناگونی است و باعث می شود زندگی  بخش عمده ای از اقوام کشور را در این استان لمس کرد.
معرفی و شناخت ظرفیت اقوام در استان گلستان می تواند در روستا ها و در دل اقامتگاه های بوم گردی و سنتی صورت پذیرد و باید گردشگران و مسافران را به سمت این ظرفیت عظیم و ارزشمند در روستاها سوق داد تا دیده شدن و شناساندن این آداب و رسوم و فرهنگ ها موجب ماندگاری آن شود.
افزایش اقامت استان گلستان در چند سال اخیر و همچنین استقبال بیش از پیش گردشگران از اقامتگاه های بومگردی و سنتی به جای هتل ها از دلایل اعلام نیاز اداره کل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری به بوم گردی های بیشتر بوده است.
مدیرکل میراث فرهنگی,صنایع دستی و گردشگری استان گلستان با تاکید بر توجه ویژه استاندار گلستان به حوزه گردشگری خاطر نشان کرد: طبق دستور استاندار محترم از این پس اقامت مهمانان عالی رتبه استان در اقامتگاه های بوم گردی و سنتی انجام خواهد شد.
در بحث بوم گردی در استان گلستان فقط نگاه اقامتی نداریم و ایجاد این اقامتگاه های سنتی در روستا ها و مناطق گردشگری استان قطعا موجب پویایی و رواج صنایع دستی و همچنین افزایش اشتغال و تولید روستایی خواهد شد.
گلستان به عنوان اولین استان , انجمن حرفه ای اقامتگاه های بوم گردی و سنتی را راه اندازی کرده است به طوری که بوم گردی های استان مستقلا این انجمن را تشکیل داده اند و در آینده نیز برای تصمیمات حوزه اقامتگاه های بوم گردی استان گلستان از وجود و نظرات این انجمن بهره خواهیم برد.
وی درپاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر تعداد آثار ثبت شده استان گلستان گفت: فقط در سه سال گذشته 200 ثبت ملی در استان گلستان داشتیم و این در حالی است که طی 80 سال شاهد 697 ثبت ملی در استان بودیم.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .