عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری همایش صبر در زندان مرکزی گرگان


برگزاری همایش صبر در زندان مرکزی گرگان

علیرضا رضوانی مدیر کل زندانهای استان : مهمترین دستاورد این همایش توسعه فرهنگ صلح و سازش است .
به گزارش روابط عمومی اداره کل زندانهای گلستان ؛ با هدف نهادینه کردن و انتشار فرهنگ مهرورزی و دوستی و تبیین اندیشه های ناب و تکثیر جهان بینی انسان مدارانه بزرگان دین مبنی بر اهمیت گشودن گره از کار خلق ؛ همایش صبر ( صلح ، بخشش و رضایت ) به همت مدیر و مجموعه کارکنان زندان بویژه مددکاران اجتماعی با رویکرد کاهش آسیب و کاهش جمعیت کیفری زندانها در مجتمع ورزشی امام علی ( ع ) زندان مرکزی گرگان برگزار شد .
رضوانی مدیر کل زندانهای استان و مسئول برگزاری این همایش در بیان اهداف و ویژگیهای آن اظهار داشت : مهمترین دستاورد این همایش توسعه فرهنگ صلح و سازش است .
این مقام ارشد قضایی استان ضمن همدردی با خسارت دیده گان و اشاره به این مهم که قانون از شما حمایت می کند افزودند : نسبت به کسانی که نظم عمومی جامعه را خدشه دار می کنند بسیار جدی و پیگیر هستیم و تعداد مددجویانی که دوران محکومیت خود را در زندان سپری می کنند گواهی بر این مدعاست اما ما در جامعه اسلامی زندگی می کنیم و مسلمانیم و باید سیره اهل بیت را در جامعه جاری و ساری نماییم . اگر بنا باشد فقط و فقط به اجرای مجازات فکر کنیم جهنمی سوزان در جامعه ساخته ایم .
بالاترین مقام اجرایی زندانهای استان در ادامه افزود که عده ای از محکومین به قصاص سالها در حبس هستند . شاکی قصد اجرای حکم و قصاص ندارد ولی نسبت به رضایت نیز سختگیر است . در این زمینه همکاران ما باید تلاش مضاعفی از خود نشان دهند که صلح و سازش بین دو طرف برقرار شده و موضوع ختم به خیر شود .
سخنران دیگر این مراسم آیت الله حسینی شاهرودی نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری بودند . ایشان در سخنان خود متذکر شدند علت اینکه پس از گذشت چهل سال از عمر انقلاب اسلامی در جامعه بزه و گناه وجود دارد این است که عده ای پس از انقلاب به دلیل اینکه آسودگی خیال داشتند که تلویزیون و آموزش و مدرسه و دانشگاه اسلامی شده وظیفه خود را فراموش کردند و باید از کودکی فرزندانمان را با خدا و عدالت خدا و روز قیامت و حساب و کتاب و رسول و سایر مباحث دینی و شرعی آشنا کنیم تا در بزرگسالی در حضور خداوند عادل گناه نکنند .
حضور آخوند میرزاعلی مشاور استاندار در امور اهل سنت و امام جمعه شهر آق قلا نیز نشان از اهمیت مقوله اصلاح و صلح و سازش و دوستی نزد همه فرق اسلامی می داد . آخوند میرزاعلی سخنانش  را با آیه ای از قرآن که می فرماید مومنین برادر یکدیگرند و فرمایشی از پیامبر که می فرماید : مسلمان برادر مسلمان است و بعد از برادری قرآن درخواست می کند بین برادران دینی صلح و سازش برقرار کنید آغاز نموده و به حضار توصیه نمود در شرایطی که دشمنان به دنبال آسیب زدن به نظام و انتشار حس کینه و دشمنی بین مسلمانان هستند باید در جهت حفظ اتحاد و برادری و دوستی تلاش کنیم تا دشمنان ناکام بمانند .
در این همایش تعدادی از شکات حضور پیدا کردند که در پایان 50 نفر از حق و حقوق خویش چشم پوشی کرده و مبلغ سیزده میلیارد تومان نیز بخشش و تخفیف حاصل شد .
در این همایش هاشمیان رییس کل محترم دادگستری استان و حجت الاسلام و المسلمین سید حسینی دادستان مرکز استان نیز حضور داشتند .

 

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانهای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 429
  • کد خبر : 54116