عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزاری دومین جلسه توجیهی ناظرین صید پره استان


برگزاری دومین جلسه توجیهی ناظرین صید پره استان

برگزاری دومین جلسه توجیهی ناظرین صید پره استان

معاون صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان گفت: همزمان با انجام فصل صید سال جاری دومین جلسه توجیهی ناظرین پره و پیگیری و بررسی مسائل و مشکلات جامعه صیادی با حضور ناظرین پره و کارشناسان صید و صیادی شیلات استان برگزار شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل شیلات گلستان مهندس محسن یحیایی بیان داشت: تاکنون و با گذشت 2 هفته از آغاز فصل صید تلاش های انجام گرفته از سوی ناظرین صید پره قابل تقدیر است و امیدواریم تا پایان فصل صید بدون به وجود آمدن مشکلی به کار نظارت خود ادامه دهند.
وی با اشاره به وظایفی که بر عهده این ناظرین در هنگام صید قرار دارد خاطرنشان کرد: ناظرین باید تمام تلاش خود را بکنند که در زمان صید به جز کارشناسان صید و خود ناظر، افراد غیر کنار ساحل حضور نداشته باشند چرا که ممکن است آسیب های جدی جانی این افراد غیرمتخصص را تهدید کند. همچنین وظیفه اندازه گیری تور پره برعهده کارشناسان معاونت صید می باشد.
مهندس یحیایی با بیان اینکه ناظرین باید فرم گزارشات خود را با دقت و به طور کامل پر کنند، بیان داشت: اندازه و سایز ماهی های صید شده حتما باید در فرم گزارش قید شود. همچنین ناظرین با نظارت درست خود سعی کنند تمام مراحل صید، حمل و رهاسازی ماهیان به خصوص ماهیان خاویاری که ممکن است در تور صیادان بیفتند، به بهترین شکل انجام شود.
معاونت صید و بنادر ماهیگیری شیلات استان در خصوص مهم ترین اتفاقاتی که تاکنون در صید امسال روی داده است اذعان داشت: رهاسازی فوک خزری از مهم ترین رویدادهای صید امسال بود که با کمک صیادان گلستانی و کارشناسان مرکز درمانی تحقیقاتی فوک خزری به دریا برگردانده شد.
وی در پایان با بیان اینکه رهاسازی ماهی کلمه می تواند ارتباط مستقیم با صید فیلماهی داشته باشد گفت: در سال جاری 20 میلیون قطعه ماهی کلمه رهاسازی کردیم چرا که ماهی کلمه غذای فیلماهی است و به این روش می توان فیلماهی را به سمت ساحل کشاند و نسبت به تامین مولد مراکز تکثیر و بازسازی ذخایر استان اقدام کرد.
گفتنی است فصل صید ماهیان استخوانی در سواحل استان از نیمه مهرماه آغاز شده و تا نیمه فرودین ماه به مده 6 ماه ادامه خواهد داشت.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 531
  • کد خبر : 52686