عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برگزیدگان جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان گرگان تقدیر شدند


برگزیدگان جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان گرگان تقدیر شدند

برگزیدگان جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان گرگان تقدیر شدند 

طی مراسمی همزمان با هفته جوان و گرامیداشت میلاد حضرت علی اکبر (ع)، با حضور مدیر کل شیلات گلستان از برگزیدگان جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان گرگان تقدیر به عمل آمد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل شیلات گلستان، مهندس سید جواد قدس علوی در این جلسه ضمن تقدیر از همکاری تمامی کارکنان شیلات و سایر دستگاههای اجرایی استان در برگزاری این جشنواره گفت: از اهداف این جشنواره می توان به فرهنگ سازی مصرف آبزیان و قرار دادن ماهی و میگو در سبد خانوار گلستانی اشاره کرد که امیدواریم با برگزاری این جشنواره هایی بتوانیم گامی موثر در این مسیر برداریم.
وی افزود: سرانه مصرف آبزیان در کشور 11.2 کیلوگرم در سال است که این رقم در استان ساحلی چون گلستان 9 کیلوگرم است و ما تلاش داریم با برگزاری چنین جشنواره هایی نسبت به توسعه فرهنگ مصرف آبزیان در سطح استان اقدام نماییم.
وی با اشاره به استقبال هم استانی ها از این جشنواره خاطر نشان کرد: از مهم ترین بخش های این جشنواره غرفه های عرضه محصولات شیلاتی بوده است که خوشبختانه این بخش با استقبال خوب مخاطبان همراه شد به طوریکه طبق نظرسنجی های به عمل آمده تقاضاهای زیادی مبنی بر دائمی نمودن این غرفه ها داشتیم که امیدواریم بتوانیم در آینده نزدیک با همکاری بخش خصوصی و متولی گری اداره کل شیلات گلستان نسبت به این امر اقداماتی داشته باشم تا هم استانی های عزیز بتوانند با نظارت کارشناسان شیلات استان از محصولات آبزی با کیفیت ، سالم و با قیمتی مناسب استفاده نمایند.
همچنین دبیر جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان گرگان در این مراسم گفت: در سال 97 از سوی اداره کل شیلات گلستان در شهرستان ها و روستاهای مختلف استان جشنواره و کلاس های آموزش طبخ آبزیان، در راستای فرهنگ سازی مصرف ماهی و میگو به عنوان غذای سلامتی و آشنایی هم استانی ها با روش های طبخ صحیح آبزیان برگزار شد که مهم ترین و بزرگترین آنها، جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان گرگان بوده است.
امیر بهادران تصریح کرد: این جشنواره شامل بخش هایی از جمله غرفه های عرضه محصولات شیلاتی، برگزاری همایش آبزیان، مسابقه آشپزی با محوریت ماهی و میگو بر پایه ی اصل سالم پزی، آموزش طبخ آبزیان توسط مربی بین المللی، مسابقات نقاشی ویژه کودکان،و ... بوده است.
وی در پایان با اشاره به اهداف این جشنواره خاطر نشان کرد: هدف ما استفاده شهروندان از تغذیه سالم است و در این جشنواره تلاش کردیم مردم را با خواص و فواید ماهی و میگو و همچنین شیوه های نگهداری و طبخ آشنا کنیم.
گفتنی است در این مراسم از خانم ها بهاره لطفی به عنوان نفر اول، میترا فدایی فر به عنوان نفر دوم و ناهید شیخی به عنوان نفر سوم جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان گرگان با اهدای جوایزی تقدیر به عمل آمد.
لازم به ذکر است جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان گرگان 21 لغایت 24 اسفند ماه 1397، از سوی اداره کل شیلات گلستان و با همکاری استانداری، فرمانداری گرگان، اداره کل آموزش و پرورش، صدا و سیما ، سازمان جهاد کشاورزی، اداره کل فرهگ و ارشاد اسلامی، مدیریت امور ماهیان خاویاری، مرکز تحقیقات ذخایر آبهای داخلی گرگان، اداره کل ورزش و جوانان، کانون پرورشی فکری کودکان و نوجوانان، سازمان دامپزشکی، مرکز بهداشت، سازمان فرهنگی ـ ورزشی شهرداری گرگان و اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار گردید.

 

برگزیدگان جشنواره بزرگ طبخ و عرضه آبزیان گرگان تقدیر شدند

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : شیلات
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : شیلات 1
  • بازدید : 350
  • کد خبر : 60510