عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 500زندانی جرایم غیر عمد استان گلستان ؛ چشم انتظار کمک خیران و نیکوکاران


500زندانی جرایم غیر عمد استان گلستان ؛ چشم انتظار کمک خیران و نیکوکاران

جشن گلریزان جرائم غیر عمد با حضور مسئولین قضایی، اجرائی و خیرین استان در محل دادگاه تجدید نظر گرگان برگزار گردید.
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گلستان گفت: امسال 500 زندانی جرایم غیر عمد برای آزادی چشم انتظار کمک خیران هستند.
حمید وسکوئی  در گفت و گو با این پایگاه اطلاع رسانی، اظهار کرد: ستاد مردمی دیه استان گسلتان با کمک خیرین و نیکوکاران عزیز  از سال 1389 تا کنون موفق به آزادی بیش از 2040 نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد استان شده است.
وی در ادامه افزود: سال گذشته با کمک خیرین تعداد 182 نفر از زندانیان جرائم غیر عمد استان آزاد شدند که از این تعداد 176 نفر مرد و تعداد 6 نفر را زن تشکیل می دادند.
وسکوئی در ادامه از آزادی بر اساس  نوع جرم،  افزود:  از تعداد 182 نفر زندانی آزاد شده در سال 97 تعداد 85 نفر محکومین مالی، تعداد 70 نفر محکومین مهریه،تعداد 17 نفر محکومین تصادف، تعداد 4 نفر محکومین نفقه و تعداد 6 نفر راسایر جرائم غیر عمد تشکیل می دهند.
میزان بدهی این افراد حدوداً 28میلیارد تومان بوده که حدود 23 میلیارد تومان آن اخذ گذشت از شکات محترم بوده است.
وسکوئی در ادامه ضمن تقدیر و تشکر از مسئولین قضائی استان، خیرین، شکات و مردم شریف استان،  راهکارهای کاهش جمعیت زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد را چنین بیان نمود:
1.     آموزش شهروندان در جهت  پیشگیری از آسیب های جرائم غیر عمد
2.     کاهش فرایند رسیدگی به پروندهای حقوقی جرائم غیر عمد
3.     تنظیم دادخواست اعسار توسط  مددجویان جرائم غیر عمد و پیگیری آن در ابتدای ورود به زندان.
4.     تشکیل کمیته صلح و سازش  جرائم حقوقی غیر عمد در استان.
5.     برگزاری جشن های گلریزان خانوادگی برای آزادی عضو خانواده در بند.
6.     فرهنگ سازی در خصوص کمک ( هر شهروند حداقل 10 هزار تومان) مردم شریف استان.
7.     استفاده از فرصت های دستگاههای اجرایی، آموزش عالی، آموزش و پرورش، مساجد، اوقاف و صدا و سیما و ... برای کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد
مدیر نمایندگی ستاد دیه استان گلستان در ادامه از آزادی تعداد 128 نفر از زندانیان نیازمند استان با کمک برنامه ماه عسل خبر داد و گفت: در سال گذشته با کمک خیرین تعداد 182 نفر از زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد آزاد شدند و تعداد 128 نفر از زندانیان نیازمند نیز توسط کمک برنامه ماه عسل آزاد شدند که در کل 310 نفر از زندانهای استان با تلاش مجموعه ستاد دیه آزاد شدند.
معاون اداری و مالی اداره کل زندانهای استان گلستان، اظهار داشت: جشن گلریزان یکی از اقدامات خوب و موثر برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد است که در  ماه مبارک رمضان سال 1369 به همت شهید والامقام سید اسدالله لاجوردی بنا گذاشته شد.و همچنان منشأ آزادی تعداد زیادی از  انسان های نیازمند است.
خیرین و نیکوکاران استان گلستان در جشن گلریزان ، مبلغ 4 میلیارد ریال برای آزادی زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد کمک نمودند.
چشم امید زندانیان نیازمند و خانواده آنان به شما خیرین و نیکوکاران عزیز دوخته شده است شما هم می توانید با واریز کمک های انسان دوستانه خود به شماره حساب  ستاد مردمی دیه استان گلستان     0106002975005 و شماره کارت 6037991899938439 نزد بانک ملی در ثواب کمک به زندانیان نیازمند جرائم غیر عمد سهیم باشید.  


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل زندانهای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : زندانها
  • بازدید : 424
  • کد خبر : 61775