عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » برنامه های روز دوم و سوم جشنواره بهار روستا و عشایر گلستان در مرزبن اعلام شد


برنامه های روز دوم و سوم جشنواره بهار روستا و عشایر گلستان در مرزبن اعلام شد

برنامه های روز دوم و سوم جشنواره بهار روستا و عشایر گلستان در مرزبن اعلام شد

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن قدردانی از حضور با شکوه مسئولان و مردم فرهنگ دوست در آیین افتتاحیه جشنواره بهار روستا و عشایر استان گلستان که در عصر چهارشنبه 29 خرداد ماه برپا شد، برنامه های روز دوم و سوم این جشنواره را اعلام کرد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری افزود: روز دوم این جشنواره در روز پنج شنبه 30 خرداد ماه برگزار می شود که از جمله برنامه های شاخص آن می توان به اجرای آیین حنابندان دوزین، اجرای موسیقی قزلباش، موسیقی محلی مرزبن، گروه موسیقی نجوای کتول اشاره کرد.
کشمیری ادامه داد: همچنین در این روز اجرای دف نوازی گروه بانوان رامیان و بازی های بومی محلی، اجرای آیین ذکر خنجر و شاهنامه خوانی نیز پیش بینی شده است.
این مدیر استانی، افزود: در روز جمعه (31 خرد اد) و آخرین روز برپایی این جشنواره در روستای مرزبن، اجرای موسیقی گروه سیستانی، اجرای آیینی چکه سما بانوان علی آباد کتول، موسیقی ترکمن و حنا بندان دوزین برنامه ریزی و پیش بینی شده است.
کشمیری در خاتمه، اظهار کرد: مسابقه آزادشهر شناسی و تقدیر از عوامل و برگزیدگان پایان بخش این جشنواره فرهنگی و هنری در روستای مرزبن شهرستان آزادشهر خواهد بود.
یادآوری می‌شود جشنواره فرهنگی هنری بهار روستا و عشایر استان گلستان از 29 خردادماه به مدت سه روز در روستای مرزبن شهرستان آزادشهر و 13 و 14 تیرماه در روستای زیارت شهرستان گرگان اجرا می‌شود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .