عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین مرکز کاریابی غیردولتی بین المللی استان گلستان افتتاح شد


اولین مرکز کاریابی غیردولتی بین المللی استان گلستان افتتاح شد

اولین مرکز کاریابی غیردولتی بین المللی استان گلستان افتتاح شد

با حضور مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی و مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری، اولین مرکز کاریابی غیردولتی بین المللی استان گلستان افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، صبح امروز و با حضور مسئولین استانی اولین مرکز کاریابی غیردولتی بین المللی استان آغاز بکار کرد.

سعید مازندارنی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در این مراسم اظهار کرد: در سال گذشته بیش از 150 هزار فارغ التحصیل دانشگاهی در استان داشتیم و هرساله حجم وسیعی از آنان وارد بازار کار می شوند که بسیاری از آن ها در شغل های غیرمرتبط با رشته تحصیلی شان مشغول به کار می شوند.

وی افزود: محدود بودن فرصت های شغلی مربوط به بعضی از رشته های تحصیلی و از طرفی وجود بازار کار برخی رشته ها در خارج از کشور، لزوم ایجاد مرکز کاریابی بین المللی برای ساماندهی متقاضیان بازار کار خارجی را دوچندان می کند.

مازندرانی تصریح کرد: موسسات مشاوره شغلی و کاریابی غیردولتی خارجی یکی از ابزارهای معرفی نیروی کار استان به خارج از مرزهای کشور است که شناسایی فرصت های شغلی می بایست از اولویت های کاری این موسسات باشد.

وی اذعان کرد: به نظر می رسد هنوز اطلاعات کامل و تصویر کلی از بازار هدف نداریم و باید تلاش کرد تا با درنظر گرفتن کلیه جوانب امر این کار صورت گیرد تا بتوانیم نیروی کار را به درستی در کشور مقصد هدایت کنیم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان تصریح کرد: دیپلماسی فعال جمهوری اسلامی ایران در منطقه و دیگر نقاط جهان می تواند امکان تعامل ایران با کشورهای جهان را فراهم کند و علاوه بر دولت، موسسات کاریابی بین المللی با برقراری ارتباطات با دیگر کشورهای پذیرنده نیروی کار، مسیر را هموار کنند.

وی تاکید کرد: باید سعی کنیم نیروی کار ایرانی را برای حضور در بازارهای کار خارجی مهیا کنیم و باید استانداردهایی در حین تحصیل برای دانشجویان تعریف شود.

مازندرانی گفت: یکی از مشکلاتی که در زمینه اعزام نیروی کار به خارج از کشور داریم بحث آموزش مهارت هاست که آموزش فنی و حرفه ای می تواند در این راستا نقش آفرینی مهمی داشته باشد.

وی ابراز امیدواری کرد: اگر کاریابی های خراجی به صورت هدفمند بازار هدف را شناسایی و نیاز سنجی کنند و متقاضیان را از لحاظ ارتباطات، قوانین و مقررات و عرف رفتاری کشور هدف و بایدها و نبایدهای بازار کار خارجی توانمندسازی کنند، می توان شرایط بهتری را در استفاده بیشتر از بازار کار کشورهای دیگر فراهم کرد.

اولین مرکز کاریابی غیردولتی بین المللی استان گلستان افتتاح شد

اولین مرکز کاریابی غیردولتی بین المللی استان گلستان افتتاح شد

اولین مرکز کاریابی غیردولتی بین المللی استان گلستان افتتاح شد

 


 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 432
  • کد خبر : 62478