عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » ۲۲ رشته ای که در تحریم ها رونق دارند حمایت می شوند

معاون اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

۲۲ رشته ای که در تحریم ها رونق دارند حمایت می شوند

۲۲ رشته ای که در تحریم ها رونق دارند حمایت می شوند

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: ۲۲ رشته فعالیت در شرایط تحریم همچنان رونق دارند و این فعالیت ها برای تثبیت نیروی کاری مورد حمایت وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرار می گیرند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان به نقل از خبرگزاری مهر، عیسی منصوری ظهر چهارشنبه در مراسم گرامیداشت روز صنعت و معدن اظهار کرد: اوج فعالیت های صنعتی در کشور در دهه ۴۰ بود و آن زمان برای سرمایه گذاری و حمایت از تولیدکنندگان سیاست گذاری و برنامه ریزی کردیم و همچنان با همان قواعد کار می کنیم.

وی با تاکید بر اصلاح قواعد در حوزه های صنعتی و اقتصادی کشور افزود: باید بپذیریم در حوزه صنعت، اقتصاد و تکنولوژی نظام حکمرانی مخصوص به خود را تدوین نکردیم و نیازمند پوست اندازی در این حوزه هستیم و اصلاح این نظام باید آرام آرام اتفاق بیفتد.

معاون توسعه و کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: در شرایط کنونی فوری ترین اقدام برطرف کردن تمرکزگرایی است و باید به مسئولان منطقه ای اختیارات بیشتری داد چراکه آنهااشراف بیشتری بر مسائل دارند.

وی متذکر شد: در این شرایط اقتصادی که بدترین و جدی ترین وضعیت را تجربه می کنیم، مردم و فعالان اقتصادی و بخش خصوصی در حال تحمل و اداره شرایط هستند که باید به آنان احترام گذاشت.

منصوری با اشاره به ریزش نیروی کار در بخش صنعت کشور بیان کرد: به رغم اینکه در خیلی از استان ها شاهد ریزش نیروی کار بوده ایم اما گلستان در این زمینه اوضاع خوبی دارد که این دستاورد ارزشمندی است.

وی گفت: در استانی مانند گلستان که ظرفیت های مختلفی از جمله صنعت، کشاورزی، گردشگری، آی تی و غیره دارد در شرایط سخت می توان منابع درآمدی را جابه جا کرد؛ این همان اقتصاد مقاومتی است.

منصوری با اشاره به نقش هماهنگی وزارت کار در حوزه اشتغال، از شناسایی ۲۲ رشته فعالیت در سطح ملی که به رغم تحریم همچنان رونق دارند، گفت: این فعالیت ها در اولویت حمایت ها هستند و باید کمک کنیم رونق اتفاق بیفتد. بخشی از فعالیت های صنعتی نیز هست که دچار رونق نشدند اما نیازمند حمایت هستند و باید جلوی ریزش نیروی کار را در این واحد ها گرفت.

معاون توسعه کارآفرینی و اشتغال وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی خاطرنشان کرد: تثبیت نیروی کار در واحدها و بنگاه های تولیدی یکی از اولویت های سازمان است؛ در وزارت تعاون مشوق های بیمه ای هم برای واحدهای تولیدی در نظر گرفته شد و تولیدکنندگان می توانند از ظرفیت نیروی انسانی در طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی استفاده کنند. سال گذشته کمتر از ۵۰ هزارنفر از این کارآموزان جدب بنگاه ها شدند که نشان از استقبال کم این واحدها دارد.

وی با اشاره به اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار در قالب تسهیلات اشتغال روستایی و عشایری به استان های سیل زده گفت: علاوه بر سهمیه استان های گلستان، خوزستان و لرستان از اعتبارات اشتغال روستایی و عشایری، ۱۰۰ میلیارد تومان دیگر به این استان ها اختصاص داده شد تا از واحدهایی که تسهیلات اشتغالزایی گرفته اما در سیل دچار خسارت شدند. حمایت شود.

به گفته منصوری سهم اشتغال روستایی از سال ۹۲ تا ۹۶ از مجموع اشتغال کشور تقریباً صفر بود اما سال گذشته این میزان به حدود ۲۵ درصد رسیده است. با همه مشکلاتی که وجود داشت در اختیار گذاشتن تسهیلات به روستاییان اثرات خوبی داشته است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 328
  • کد خبر : 63385