عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » افتتاح طرح بانویار در روستای خوش ییلاق از روستاهای هدف پروژه ترسیب کربن آزادشهر


افتتاح طرح بانویار در روستای خوش ییلاق از روستاهای هدف پروژه ترسیب کربن آزادشهر

جلال عجم از افتتاح طرح بانویار در روستای خوش ییلاق از روستاهای هدف پروژه ترسیب کربن همزمان با دو روستای رودبار و فارسیان خبر داد.

جلال عجم در این خصوص گفت: طرح بانویار بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری درخصوص توجه به اقتصاد مقاومتی و سبک زندگی به عنوان روشی مهم برای تغییر مسیر حرکت اقتصادی کشور، در سه روستای خوش ییلاق، رودبار و فارسیان از توابع بخش چشمه ساران، شهرستان آزادشهر طی مراسمی با حضور آقای لاری کمال معاون سیاسی فرماندار، آقای جفایی بخشدار چشمه ساران، روسا و نمایندگان دستگاه های اجرایی شهرستان آزادشهر در هریک از روستاهای مذکور در مورخ 16 تیرماه 1398 افتتاح و اولین نشست مسولین با بانوان برگزار شد.

ایشان هدف از طرح بانویار را کاهش مهاجرت روستاییان، ارتقای آگاهی و توانمندسازی بانوان به عنوان محور خانواده، ارتقای مهارت، احیا و توسعه مشاغل خانه محور به منظور تقویت اقتصاد مقاومتی، بهبود معیشت روستاییان، جلوگیری از آسیبهای اجتماعی و تقویت و استحکام بنیان خانواده بیان نمود.

عجم افزود: این طرح با همکاری دفتر امور بانوان استانداری استان گلستان و خانواده فرمانداری و دستگاههای اجرایی اجرا میشود. در این طرح ضمن شناسایی بانوان و دختران تحصیل کرده و کارآفرین ساکن در روستاها و علاقمند به داشتن شغل، از ظرفیت دستگاه های اجرایی شهرستان با توجه به اهداف طرح، حضور آنان در فعالیت های اجتماعی و نقش آفرینی بیشتر در اقتصاد خانواده فراهم می‌شود.

در این مراسم، از اقدامات و فعالیت‌های پروژه ترسیب کربن من جمله کارگاه خیاطی صندوق خرد اعتباری روستای خوش ییلاق، مزرعه گیاهان دارویی خانم غلامی به عنوان یکی از بانوان پیشرو در کشت گیاهان دارویی و نیز  اقامتگاه بومگردی باران بازدید به عمل آورده شد. آقای لاری کمال معاون فرماندار و آقای جفایی بخشدار چشمه ساران برای تسریع در دستیابی به نتایج مطلوبتر دستورات لازم را مبذول داشتند.

شایان ذکر است روسا و نمایندگان دستگاه های اجرایی شهرستان آزادشهر در این مراسم عبارتند از اداره منابع طبیعی و آبخیزداری، مدیریت جهاد کشاورزی، مدیریت آموزش و پرورش، اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، شبکه بهداشت و درمان شهرستان، اداره ورزش و جوانان، میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اداره کمیته امداد امام خمینی (ره)، مرکز آموزش فنی و حرفه ای بوده است.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس3
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .