عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اولین مرکز مشاوره کارآفرینی غرب استان افتتاح شد


اولین مرکز مشاوره کارآفرینی غرب استان افتتاح شد

اولین مرکز مشاوره کارآفرینی غرب استان افتتاح شد

 با حضور مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، اولین مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی غرب استان در کردکوی افتتاح شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان، اولین مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی غرب استان با حضور جمعی از کارآفرینان در شهرستان کردکوی افتتاح شد.

موسی بی باک مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان در آیین افتتاح این مرکز مشاوره اظهار کرد: در بحث کارآفرینی باید بپذیریم که تنها با بنگاه و بنگاه سازی مسئله اقتصاد کشور حل نمی شود و باید به این اصل که چگونه فردی را کارآفرین پرورش دهیم مهم است و این امر با شناسایی، آموزش، توانمندسازی، پرورش و حمایت نتیجه می دهد.

وی افزود: برای خروج از بحران بیکاری دو اقدام اساسی نیاز است ؛ اول رشد و توسعه تفکر کارآفرینی و دوم پروراندن ایده کارآفرینی و این دو اقدام باید از خانواده شروع و در مدارس و دانشگاه ها پرورش و نهادینه شود.

بی باک با اشاره به اینکه کارآفرینان با ایجاد فرصت های شغلی موجب خلق ثروت و توسعه و سازندگی کشور می شوند، تاکید کرد: فعالیت های کارآفرینی در کشور بسیار ارزشمند است و با فرهنگ سازی درست و ترغیب فارغ التحصیلان دانشگاهی و افراد خلاق برای ورود به فضای کسب و کار و فعالیت های مبتکرانه، می توان انتظار تداوم و افزایش کارآفرینی در جامعه را داشت.

وی تصریح کرد: وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح های مختلفی را در راستای تحرک بخشی بازار کار و تقویت فعالیت های کارآفرینانه را در حال اجرا دارد که می توان به طرح کارورزی، مشوق های بیمه ای کارفرمایان، مهارت آموزی در محیط کار واقعی و طرح الگوی نوین مشاغل خانگی اشاره کرد.

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان خاطرنشان کرد: هدایت صاحبان سرمایه و ایده در چارچوب طرحهای نوآورانه وبازارپذیر کسب و کار و ارائه مشاوره های تخصصی به کارآفرینان با رویکرد افزایش توان رقابت پذیری در بازارهای هدف از جمله وظایف مهم مراکز مشاوره و خدمات کارآفرینی است.

وی اذعان کرد: ارائه مشاوره در زمینه تشکیل و راه اندازی استارت آپ ها، ارائه راهکارهای تامین مالی طرحهای نوآورانه و ارائه مشاوره به متقاضیان در خصوص برگزاری رویدادهای ترویجی کارآفرینی از جمله اردوها و تورهای کارآفرینی و نظایر آن از دیگر وظایف مراکز مشاوره کارآفرینی است.

پیش از این 5 مرکز مشاوره کارآفرینی در گرگان، یک مرکز در گنبد کاووس و یک مرکز نیز در علی آباد کتول مشغول فعالیت هستند.

اولین مرکز مشاوره کارآفرینی غرب استان افتتاح شد

 

اولین مرکز مشاوره کارآفرینی غرب استان افتتاح شد

 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 798
  • کد خبر : 64041