عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » سیاست های راهبردی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در نوروز 1394


سیاست های راهبردی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در نوروز 1394

سیاست های راهبردی دبیرخانه ستاد اجرایی خدمات سفر استان گلستان در نوروز 1394

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان، درآستانه نوروز 94 از سیاست های راهبردی دبیرخانه این ستاد خبرداد وگفت: با همکاری کلیه کمیته های این ستاد و راهبردهای موثر درارائه خدمات مطلوب تلاش خواهد شد.

 به گزارش روابط عمومی وامورفرهنگی این اداره کل، قربان عباسی با اشاره به اهمیت ارتقای ضریب اقامت مسافران در استان، اطلاع رسانی و معرفی استان جهت جذب بیشتر مسافران به استان از سراسر کشور ازطریق صدا و سیما، رسانه های ارتباط جمعی و سایر دستگاههای ذیربط را در این مهم موثر دانست و افزود: ایجاد تمهیدات و تسهیلات بیشتر جهت دسترسی آسان گردشگران به استان توسط ادارات کل راه و شهرسازی، حمل و نقل و پایانه ها، فرودگاهها و ... و ارتقای ضریب امنیتی استان با اذعان به تلاشهای بی دریغ کلیه دستگاههای امنیتی و انتظامی استان از دیگر تمهیدات این ستاد می باشد.

 وی فراهم نمودن زمینه هایی جهت ترویج سفرهای ارزان قیمت به استان و در نتیجه افزایش مسافران ورودی از جمله ؛ توسعه منازل استیجاری ، ایجاد جایگاههای برپایی کمپهای مسافری در تفرجگاهها و مسیرهای پرتردد با فراهم نمودن شرایط مطلوب بهداشتی ، امنیتی و ... توسط فرمانداریها ، شهرداریها ، دانشگاه علوم پزشکی ، اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، جامعه هتلداران و فعالیت شبانه روزی و کشیک کلیه صنوف استان جهت سرویس دهی مطلوب به مسافران ورودی به استان از جمله ؛ نانوایی ها ، تعمیرگاهها ، فروشگاههای مواد غذایی و ... با نصب پلاکاردهای اطلاع رسانی و استقرار در مسیرهای پرتردد را از دیگر فعالیت ها دراین ستاد برشمرد.

 عباسی آذین بندی و نصب پلاکاردهای تبریک نوروز و خیرمقدم به مسافران به منظور تغییر چهره شهرها و استقبال از مسافران توسط فرمانداریها و شهرداریها با همکاری سایر دستگاههای اجرایی و فعالیتهای کشیک و مستمر کلیه واحدهای امنیتی ، انتظامی ، امدادی راهنمای مسافران و ... در مبادی ورودی استان ، جاده ها و ورودی شهرها و تفرجگاهها توسط کلیه دستگاههای اجرایی ذیربط و اعلام نواقص موجود در مراکز تفرجی شهرستان ها جهت برنامه ریزی برای رفع نواقص را جهت استقبال از مسافران نوروزی ضروری دانست.

 وی همچنین به اجرای طرح پاکسازی از تفرجگاهها در شهرها و روستاههای استان بمناسبت استقبال از بهار و مسافران نوروزی و هماهنگی جهت فعالیت شبانه روزی جایگاههای توزیع سوخت در ایام نوروز و برنامه ریزی به منظورآمادگی کامل پایانه های حمل و نقل مسافری اشاره داشت و گفت: استفاده از ظرفیت اداره کل بنادر ودریانوردی به منظور برنامه ریزی و هماهنگی در خصوص سفرها و تفریحات دریایی درکمیته گردشگری و هماهنگی و آمادگی قضات به همراه شورای حل اختلاف شهرستانهای استان بصورت کشیک در حوزه تعزیرات حکومتی توسط کمیته حقوقی از دیگر برنامه های اجرایی دراین ستاد می باشد.

 مدیر کل میراث فرهنگی گلستان در ادامه افزود: تامین امنیت در سطح استان( تفرجگاهها ، مدارس ، معابر عمومی و محور راه های استان ) توسط فرماندهی نیروی انتظامی استان گلستان و اطلاع رسانی ، راهنمایی و خدمات رسانی و ارائه تجهیزات به همراه آمبولانس ، خودرو نجات ، ست نجات و خودرو کمک دار کامل آماده به منظور خدمات رسانی بهینه به مسافرین نوروز در سطح استان توسط جمعیت هلال احمر از دیگر تمهیدات راهبردی این ستاد است.

 وی آمادگی تاسیسات اقامتی (هتلها ، مهمانپذیر ها ،کمپ ها، خوابگاهها ، مهمانسرا ها ، منازل استیجاری و..) استان در ستاد اجرایی خدمات سفر استان و تعیین مکان مناسب برای اسکان موقت مسافران (نصب چادر) در شهرستانها با هدف هدایت مسافران به مراکز امن تر و دارای زیر ساختهای اولیه مورد نیاز مانند سرویسهای بهداشتی و آب و برق توسط کمیته اسکان ، فرمانداری ها را برشمرد و اذعان داشت: آماده سازی کمپهای موقت در روستاهای حاشیه محور اصلی و فرعی راه های استان ، برنامه ریزی به منظور برگزاری جشنواره روستایی تحت عنوان فرهنگ روستا در روستاهای هدف گردشگری جهت ارائه فرهنگ روستا و خدمات رسانی به مسافران توسط کمیته گردشگری روستایی درایام نوروز صورت می گیرد و همچنین بازدید از نمازخانه های بین راهی در قالب اکیپ مشترک به منظور بررسی مشکلات وبرنامه ریزی جهت رفع آن توسط متولیان مربوطه و همپوشانی استان ها و بررسی کمبودهای داروئی و ملزومات مورد نیاز دیگر توسط کمیته درمان ، جمعیت هلال احمر و دانشگاه علوم پزشکی نیز دراین ایام صورت می گیرد.

 عباسی چاپ و تکثیر اقلام تبلیغاتی( بروشور، سی دی ، کتابچه راهنما و ... ) جهت معرفی جاذبه های گردشگری استان و راهنمایی مسافران و گردشگران و طرح هماهنگی در خصوص خدمات بیمه ای بصورت ایستگاههای ثابت و سیار پرداخت خسارت در محل در مبادی ورودی شهرهای استان (گرگان ، گنبد ، علی آباد ، بندر ترکمن ) و اجرای طرح نظارتی ویژه ایام نوروز تمامی صنوف خدمات رسان به مسافران را دراین ایام اجرایی دانست و راه اندازی سامانه سامد استان ( سامانه رسیدگی به شگایات مردمی ) ارزیابی و نظارتی از عملکرد کمیته های تابعه ستاد هماهنگی خدمات سفر توسط کمیته ارزیابی و نظارت بر عملکرد ستاد را ازدیگر تمهیدات دراین راستا برشمرد.

 وی آماده سازی امامزادها و اماکن متبرکه در غالب طرح آرامش بهاری و اجرای برنامه های متنوع در لحظه تحویل سال نو و ارایه خدمات رفاهی به زائران و مسافران نوروزی و همچنین هماهنگی لازم جهت فعالیت اکیپ نیروها به منظور تعمیر و سرویس و نگهداری خودرو مسافران در مبادی ورودی شرق و غرب استان را درایام نوروز اجرایی دانست و به استقرار جرثقیل جاده ای و یدک کش در حاشیه های خارج شهر های استان جهت خدمات رسانی در مواقع ضروری و ایجاد درگاه اینترنتی جهت پذیرش مهمانان بصورت اینترنتی در کمیته اسکان اشاره داشت.

 عباسی اظهار امیدواری کرد: با ارائه خدمات مطلوب وشایسته در ایام نوروز 94، رضایتمندی مسافران وگردشگران نوروزی بیش از پیش فراهم آمده وشاهد رونق صنعت گردشگری استان وتوسعه اقتصاد منطقه باشیم.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس1
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : چلنگر
  • بازدید : 867
  • کد خبر : 6517