عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کارگاه آموزشی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در گرگان تشکیل شد


کارگاه آموزشی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در گرگان تشکیل شد

کارگاه آموزشی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در گرگان تشکیل شد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان ضمن گرامیداشت هفته وحدت از تشکیل کارگاه آموزشی شهرهای خلاق فرهنگ و هنر زیر نظر مدرسان طرح شهرهای خلاق فرهنگ و هنر در روز دوشنبه 20 آبان ماه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری با اشاره به نقش و جایگاه فرهنگ و هنر در جانمایه، توسعه و بالندگی سند چشم انداز 1404 و  بیانیه گام دوم انقلاب و ضرورت توجه به اقتصاد فرهنگ و هنر در تمدن نوین اسلامی در عصر دیجیتال، گفت: این کارگاه آموزشی از ساعت 9 تا 18 در دو نوبت صبح و عصر زیر نظر «اللهیار صحرایی» مسئول کلان برنامه های وزیر و مشاور برنامه ریزی دفتر مطالعات راهبردی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «نیایش سرامی»دانش آموخته ی مدیریت اجرایی و فعال حوزه نشر برگزار شد.
کشمیری افزود: مدرسان در این کارگاه با تاکید بر بومی گرایی و تقویت ظرفیت های مردمی فرهنگ و هنر، درباره اهمیت شهر خلاق، ظرفیت های شهرخلاق و مولفه های ضروری در ارائه طرح ها مطالبی را مطرح کردند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، ادامه داد: همچنین مدرسان در این کارگاه درباره انتخاب درست موضوع، ارائه تعریف مشخص از حوزه موضوعی و ترسیم افق ها ، توجه به شاخصه هایی چون پیشینه، زیر ساخت ها، منابع  و امکانات و مزیت ها با نگاهی خلاق؛ مبسوط مطالبی را به صورت آکادمیک و کاربردی بیان داشتند.
کشمیری با اشاره به اینکه از هشت شهرستان استان در حوزه ی هنرهای جدید، نمایش های آیینی، عکاسی، صنایع دستی و پوشاک و زیورآلات و موسیقی؛ آمادگی برای حضور در شبکه شهرهای خلاق ارائه شده است، گفت: مدرسان ضمن مروری بر تاریخچه پیدایش شهرهای خلاق در دنیا درباره محوریت شهر خلاق و شرایط شکل گیری شهر خلاق مطالبی را به سمع و نظر حاضران رساندند.
یادآوری می شود این کارگاه آموزشی با حضور روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان های دارای طرح برای شبکه شهرهای خلاق، شهرداران این شهرها  و روسای انجمن هایی که طرح های فرهنگی و هنری را ارائه کرده اند، برپا شد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .