عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » شخم و شیار مراتع ممنوع

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان اعلام کرد:

شخم و شیار مراتع ممنوع

شخم و شیار مراتع ممنوع

 فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از كشاورزان و دامداران خواست تا از شخم زدن، ايجاد شيار و ورود دام غيرمجاز در اراضي ملي و مراتع خودداری کنند.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان حبیب یار بزی با اشاره به اینکه با شروع فصل زراعی جدید شخم زنی مراتع در شهرستان های گنبد، کلاله، آق قلا و مراوتپه در حال انجام است، اظهار کرد: با شخم زدن و ايجاد شيار در اراضي ملي و مراتع، بستر براي كشت غيرقانوني غلات فراهم می شود.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان با غيرقانوني دانستن اين اقدامات، گفت: 74 نفر از نيروهاي قرقبان در آماده باش كامل بوده و با گشت زني هاي شبانه روزي با متخلفان احتمالي در اين حوزه برخورد مي كنند.

وی یاد آورشد: حوزه هایی چون مراوتپه، گیلداغ، گنبد حوزه مرکزی حاجی قوچان و کلاله یلدی بدراق جزو مناطقی است که شخم و شیار در آن زیاد انجام می شود.

یار بزی اظهار کرد: برخي افراد سودجو هرساله درفصل كشت اقدام به شخم زدن و ايجاد شيار در اراضي ملي مي كنند كه با آنان برابر قوانين برخورد مي شود.

وی خاطرنشان کرد: برای حفظ اراضی ملی و مراتع نیاز است كشاورزان و دامداران منطقه با منابع طبيعي همکاری لازم را داشته باشند.

شایان ذکر است برای اطلاع رسانی هرگونه شخم و شیار و ورود غیرمجاز دام به مرتع با شماره 1504 تماس حاصل فرمایند.

گفتنی است استان گلستان دارای 862 هزار و 825 هکتار مرتع می باشد. که در بخشی از این مراتع شخم و شیار جهت کشت صورت گرفته که غیر قانونی می باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .