عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نخستین رویداد سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد

با حضور سرمایه‌گذاران کشوری و استانی؛

نخستین رویداد سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات برگزار شد

نخستین رویداد سرمایه‌گذاری در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات به همت پارک علم و فناوری گلستان و همزمان با برپایی نهمین نمایشگاه تخصصی کامپیوتر، ماشین‌های اداری، فناوری اطلاعات و ارتباطات، رسانه‌های دیجیتال و تراکنش برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی پارک علم و فناوری گلستان، دکتر مهدی غفاری در این رویداد که با حضور روسا و مدیران بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان، سرمایه‌گذاران سراسری و استانی و استارتاپ‌های فعال در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی استان گلستان برگزار شد، اظهار داشت: حدود 208 هزار میلیارد تومان گردش تجارت الکترونیک در کشور بوده و 62 میلیون کاربر اینترنت هم در داخل داریم.
وی گفت: میانگین سن کسانی که در کسب‌وکارهای اینترنتی فعالیت می‌کنند 23 تا 25 سال است و نشان می‌دهد که می‌توان مشکلات متعدد جوانان نظیر بیکاری را از طریق راه‌اندازی کسب‌وکارهای مختلف در فضای مجازی برطرف نمود.
رئیس پارک علم و فناوری گلستان افزود: پیش‌بینی می‌شود از سال 1397 تا سال 1401 گردش مالی این بازار رشد دو برابری پیدا کند؛ این امر، خود نشان می‌دهد پرداختن به موضوع فناوری اطلاعات و تجارت الکترونیک، مسئله‌ای جدی است و می‌طلبد که ما نیز در استان گلستان برای فراهم کردن شرایط لازم برای فعالیت در حوزه فناوری اطلاعات اقدامات بیشتری انجام دهیم.
وی خاطرنشان کرد: در صورت کم‌کاری در فراهم نمودن زمینه‌های لازم برای فعالیت کاربران در حوزه فناوری اطلاعات، به‌طور قطع این ظرفیت بالقوه از سوی فعالان غیربومی مورد استفاده قرار خواهد گرفت؛ کما اینکه شاهد روانه شدن درآمد هنگفتی از فعالیت بسیاری از شرکت‌های حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات استانی، به استان‌های دیگر کشور هستیم.
دکتر غفاری در ادامه بیان داشت: طی بررسی‌های صورت گرفته، استان گلستان به لحاظ نصب اپلیکیشن‌های مختلف توسط کاربران در فضای مجازی، رتبه چهارم را در کشور از آن خود کرده است؛ این امر نشان دهنده ظرفیت عظیم نیروی انسانی فعال در استان است که می‌توان با بررسی راهکار‌های مختلف مشکل اشتغال جوانان را از طریق همین کسب‌وکارهای اینترنتی برطرف نمود.
وی ادامه داد: امیدواریم با کمک صاحبان ایده و سرمایه‌گذاران، این حوزه را بیش از گذشته فعال کنیم؛ برای تحقق این امر تاکنون با شرکت‌های بزرگی مذاکره کرده و به دنبال تغییرات جدی در اکوسیستم کارآفرینی استان هستیم.
لازم به ذکر است، از میان طرح‌های ارسال شده به دبیرخانه رویداد، تعداد 8 ایده انتخاب و از سوی استارتاپها در مقابل سرمایه‌گذاران و هیئت داوران ارائه گردید؛ که در واقع فرصتی بی‌نظیر را برای رویارویی استارتاپ‌ها و سرمایه‌پذیران با صاحبان سرمایه فراهم آورد.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : پارک علم و فناوری گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .