عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید نماینده ویژه ریاست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از پروژه های توسعه فضای سبز شهرستان آق قلا


بازدید نماینده ویژه ریاست سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از پروژه های توسعه فضای سبز شهرستان آق قلا

 مهندس وهابی نماینده ویژه ریاست سازمان جنگلها و هیئت همراه به اتفاق داوود مقدسی معاونت امور جنگل اداره کل با حضور در اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آق قلا از پروژه های توسعه فضای سبز شهرستان بازدید بعمل آوردند.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آق قلا، اورمز رییس اداره، قبل از بازدید از پروژه های توسعه فضای سبز شهرستان گفت:" با عملیات اجرایی صورت گرفته جهت احداث بوستانهای روستایی و توسعه فضای سبز شهرستان و با مشارکت شوراهای اسلامی، دهیاران، اهالی مردم روستا، بخشداران و همیاران طبیعت توام با نظارت کارشناسان اداره نیل به هدف تسریع گردید.

وی ادامه داد: با توجه به گرم شدن هوا و کاهش بارندگی و مستعد بودن اراضی منطقه برای بیابانی شدن و جهت جلوگیری از روند بیابانزایی و کاهش اثرات ریزگردها، اجرای پروژه های توسعه فضای سبز و احداث بوستان های روستایی در شهرستان می بایست با هدف آشکوب بندی و ایجاد مناطق تفرجی ادامه پیدا کند.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آق قلا با تاکید بر اهمیت مشارکت در اجرای پروژه ها افزود: بیش از 30 هکتار از اراضی ملی در طول سالهای اخیر با مشارکت جوامع محلی باگونه های مقاوم به خشکی و شوری وکم آبی نهالکاری شده و می بایست توسعه پیدا کند.

سپس مهندس وهابی و هئیت همراه به اتفاق مهندس اورمز رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان از بوستان روستایی اونق یلقی سفلی که در سال قبل احداث گردیده و همچنین از بوستانهای روستایی اوچ تپه و قره داغلی که در قالب طرح ملی نهضت سبز در حال نهالکاری بود بازدید بعمل آوردند.

شایان ذکر است در قالب طرح ملی نهضت سبز در چهار نقطه در سطح 10 هکتار با تعداد 6000 اصله نهال از گونه های گزشاهی، اکالیپتوس، سنجدتلخ و سرو نقره ای در شهرستان آق قلا کشت گردید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .