عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 51 هزار و 800 نفر از دانش آموزان گلستانی در آزمون تیمز شرکت نمودند


51 هزار و 800 نفر از دانش آموزان گلستانی در آزمون تیمز شرکت نمودند

51 هزار و 800 نفر از دانش آموزان گلستانی در آزمون تیمز شرکت نمودند

پیش آزمون مطالعات تیمز در دو درس ریاضی و علوم تجربی پایه های چهارم ابتدایی و هشتم دوره ی اول متوسطه ی مدارس سراسراستان برگزار شد. 

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان، از تعداد حدود ۵۲ هزار دانش آموز، ۲۲هزار و ۶۰۰ دانش آموز پایه هشتم متوسطه دوره اول و ۲۹ هزار و ۲۰۰دانش آموز پایه ی چهارم ابتدایی شرکت کردند.

 این آزمون هر چهار سال یکبار و با هدف ارزیابی عملکرد دانش آموزان در دروس علوم و ریاضی و شناسایی نقاط قوت و ضعف نظام آموزشی و ارائه ی راه کارهای علمی و عملی جهت ارتقا و بهبود کیفیت فرایند یاددهی و یادگیری برگزار می شود.

 همچنین در این مطالعات، اطلاعات مختلفی از دانش آموز، معلم، والدین و مدیران مدرسه گردآوری می شود.

 این مطالعات عملکرد دانش آموزان سه پایه تحصیلی را در سه درس ریاضی، علوم و خواندن به صورت فواصل زمانی منظم مورد اندازه گیری قرار می دهد.

 براساس این گزارش، با توجه به شرکت حدود ۸۰کشور و گردآوری اطلاعات گسترده، فرصت مناسبی در اختیار سیاست گزاران، برنامه ریزان، پژوهشگران و مدیران برای بررسی مسایل درون کشوری، موضوعات تطبیقی، بررسی های طولی و روندی خواهد گرفت.

 طراحی و مدیریت مطالعه تیمز و پرلز با انجمن بین المللی ارزشیابی پیشرفت تحصیلی (IEA) (International Association for the Evaluation of Educational Achievement) در آمستردام هلند است.

 هدایت علمی مطالعه تیمز و پرلز را مرکز بین المللی مطالعه (TIMSS International Study Center) در دانشگاه بوستون آمریکا, دانشکدة علوم تربیتی به عهده دارد وبرنامه ریزی و کنترل مراحل مختلف نمونه گیری مطالعه تیمز و پرلز را مرکز آمار کانادا (Statistics Canada) انجام می دهد.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش و پرورش استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .