عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » رونمایی از شناسنامه مهارت فنی و حرفه ای و طرح مهارت آموزی برای 75 هزار دانش آموز اول متوسطه استان


رونمایی از شناسنامه مهارت فنی و حرفه ای و طرح مهارت آموزی برای 75 هزار دانش آموز اول متوسطه استان

رونمایی از شناسنامه مهارت فنی و حرفه ای و طرح مهارت آموزی برای 75 هزار دانش آموز اول متوسطه استان
طی مراسمی با حضور معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، از شناسنامه مهارت فنی و حرفه ای و طرح مهارت آموزی برای 75 هزار دانش آموز اول متوسطه استان گلستان رونمایی شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان، علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش در اداره کل آموزش و پرورش استان با بیان این مطلب اظهار کرد:  دانش آموزان طی یک دوره آموزشی سه ساله و در پایان دوره متوسطه اول با یک مهارت فنی و حرفه ای در 4 حوزه ی صنعت،خدمات،هنر و کشاورزی آشنا خواهد شد.
وی افزود: آموزش مهارت، یک مطالبه ملی از همه دستگاه های آموزشی کشور است و در اسناد بالادستی تاکید شده که همه ی دانش آموزان از دوره ی ابتدایی تا پایان دوره متوسطه باید یک مهارت را یاد بگیرند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: در استان گلستان از شناسنامه مهارتی ویژه 75هزار دانش آموز متوسطه اول از پایه ی هفتم تا نهم رونمایی شد که در این شناسنامه نوع مهارت و میزان ساعت حضور دانش آموزان در مراکز آموزشی فنی و حرفه ای،ثبت می شود
زرافشان گفت: این طرح با همکاری اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان اجرا می شود و هر دانش آموز دوره اول متوسطه باید یک شناسنامه داشته باشد که ضمن ثبت اطلاعات مهارت و ساعت دوره گذرانده شده، وی را با کار، کارکردن و مهارت و بازار کار آشنا خواهد کرد.
وی افزود: با این روش دانش آموزان پس از اتمام پایه ی نهم، با آگاهی بیشتری میتوانند، رشته تحصیلی خود را انتخاب کنند.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد: این طرح با هدف شناسایی و پرورش استعدادهای دانش آموزان اجرا می شود و انتظار می رود در پایان دوره آموزشی 3 ساله، دانش آموزان با حوزه های کسب و کار و خلاقیت آشنا شوند.
زرافشان یادآورشد: اطلاعات داخل این شناسنامه در سامانه آموزشی فنی و حرفه ای ثبت خواهد شد و دانش آموزان متوسطه اول باید در یکی از 4 حوزه ی صنعت، خدمات، هنر و کشاورزی مهارت های لازم را کسب و با بازار کار و فرهنگ کار و کارآفرینی آشنا شوند. 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .