عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بزودی حقوق معوقه نیروهای حفاظتی پرداخت می‌شود


بزودی حقوق معوقه نیروهای حفاظتی پرداخت می‌شود

سرپرست سازمان جنگل‌ها، مراتع و آبخیزداری کشور در دیدار با استاندار گلستان گفت: اگر سالانه ۳۰ هزار هکتار از طریق زراعت چوب برداشت داشته باشیم، نیاز چوبی کشور تأمین می‌شوذ و کشور ما پتانسیل این اقدام را دارد.

خسرو شهبازی گفت: نیاز چوبی کشور ۶.۵ تا ۷ میلیون متر مکعب است که بخشی از آن از طریق برداشت جنگل تأمین می‌شد که هم‌اکنون ممنوعیت برداشت وجود دارد و توسعه زراعت چوب می‌تواند نقش خوبی در تامین چوب ایفا کند.

شهبازی افزود: واردات چوب هم می‌تواند در این مسیر به ما کمک کند اما باید بگونه‌ای واردات چوب از کشورهای دیگر انجام شود که آفات وارد کشورمان نشوند و جنگل‌های ما آسیب نبینند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به تفاهم‌نامه میان سازمان جنگل‌ها و استانداری اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد استانداری کمک خوبی به اعتبارات آبخیزداری و آبخوانداری استان در نظر بگیرد.

سرپرست سازمان جنگل‌ها همچنین پرداخت حقوق و مزایای کارکنان حفاظتی را از دغدغه‌های این سازمان برشمرد و اعلام کرد که بزودی اعتبارات مربوط به این بخش تخصیص می‌یابد و حقوق معوقه این قشر دلسوز و زحمتکش پرداخت می‌شود.

دکتر شهبازی در خصوص مدیریت جنگل‌های هیرکانی و آزادسازی اراضی ساحلی اظهار داشت: برای ۵۰ میلیون هکتار از اراضی ملی کشور تا کنون طرح کاداستر اجرا شده است که اولویت اول آن اراضی جنگلی و ساحلی است.

استاندار گلستان نیز در این دیدار بر اهمیت حفظ جنگل های هیرکانی تأکید کرد و گفت: بخش بیابانی استان که بدون پوشش جنگلی است در صورت احداث بندر تخصصی واردات چوب، استعداد خوبی برای اجرای این کار دارد.

هادی حق شناس افزود: تلاش گسترده نیروهای منابع طبیعی در اطفای حریق را شاهد هستیم، اما باید برای تقویت تجهیزات اطفاء زمینی و هوایی حریق اقدام ویژه صورت بگیرد.

 

 


 



نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کیانی پور
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .