عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انجام 4579 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی سراسر استان در آذرماه سال جاری

توسط بازرسان سازمان صمت استان گلستان صورت گرفت:

انجام 4579 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، تولیدی و خدماتی سراسر استان در آذرماه سال جاری

 

معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صمت استان گلستان با اشاره به اهمیت عملکرد بازرسین در راستای حمایت از حقوق مصرف کنندگان و تولید کنندگان و همچنین نظارت جدی بر عملکرد واحدهای صنفی،تولیدی و خدماتی و ایجاد ثبات و امنیت در سطح بازار از عملکرد بازرسین این سازمان در آذرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت،معدن وتجارت استان گلستان ، علی اصغر اصغری گفت، حضور تاًثیرگزار بازرسان درسطح بازار، تشدید طرحهای نظارتی، اجرای گشتهای مشترک با سایر دستگاههای مرتبط عاملی موثر در راستای پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی در سطح بازار می باشد.

وی همچنین افزود، بر اساس آمار دریافتی تعداد 701 مورد گزارش و شکایات مردمی پیرامون خرید و فروش کالا و ارائه خدمات در آذرماه سال 1398به ستاد خبری این سازمان گزارش شده که از این تعداد 80 درصد(560 مورد) از گزارشات مربوط به عرضه کالا و 20 درصد(141 مورد) از گزارشات مربوط به ارائه خدمات به شهروندان بوده است که بیشترین آمار تخلفات به ترتیب مربوط به سیلندر گاز مایع، نرخ حمل و نقل درون شهری و برون شهری، انواع نان، پوشاک و خواروبار و... میباشد. همچنین بیشترین آمارتشکیل پرونده تخلف مربوط به شهرستان گنبد و بیشترین آمار ارزش ریالی پرونده های تخلفات مکشوفه مربوط به مرکز استان میباشد.

اصغری در ادامه با تاًکید بر اولویت رسیدگی شکایات مردمی در مرکز استان و شهرستان های تابعه با ارائه گزارشی از آمار پرونده های تنظیم شده برای متخلفان اقتصادی در این ماه افزود: ،تعداد4579 مورد بازرسي از واحدهاي صنفي، توليدي و خدماتی درسطح استان بعمل آمد كه در این بررسیها تعداد 470 واحد متخلف شناسايي و پرونده تخلف این واحدها به ارزش 484/305/160/166 ريال تشكيل و جهت صدور راي نهايي به اداره کل تعزيرات حكومتي استان ارسال گرديد.

این مقام مسئول در ادامه گفت، در پی بررسیهای بعمل آمده توسط بازرسان این سازمان در این ماه 5/6 درصد کل پرونده های متشکله منجر به مصالحه و جلب رضایت گشته که شاکیان پرونده ها در ازای دریافت حق و حقوق قانونی، تعویض کالای معیوب و یا دریافت خدمات معوق رضایت خود را اعلام نموده و به تبع آن از تشکیل و ارجاء پرونده به ادارات کل تعزیرات حکومتی و دیگر محاکم قضایی اجتناب گردید.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 318
  • کد خبر : 69575