عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » 1080 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی گلستان


1080 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی گلستان

1080 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی گلستان

 اداره کل استاندارد گلستان در سال 98، 1080 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی گلستان انجام داد.

رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان در این خصوص گفت: بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی تحت پوشش و کنترل کالاهای تولید شده در واحدهای تولیدی، یکی از وظایف اصلی سازمان ملی استاندارد است که با هدف تامین ایمنی، حفظ و ارتقاء سلامت عمومی و بهداشت جامعه، حمایت از مصرف کنندگان و ایجاد رقابت سازنده بین تولید کنندگان محصولات داخلی انجام می شود.
مهدیس مسیبی افزود: در این راستا در سال گذشته، 1080 بازرسی فنی از واحدهای تولیدی و خدماتی استان انجام شد که 13 کارشناس فنی استاندارد در قالب تیم های یک یا دو نفره، در اجرای این امر دخیل بودند. 
وی در ادامه اظهار داشت: برنامه تکلیفی محوله از سوی سازمان ملی استاندارد ایران برای بازرسی فنی در استان گلستان، 855 مورد بوده است که گلستان با 1080 بازرسی، موفق به تحقق 126% درصدی این برنامه شد.
رئیس اداره امور آزمایشگاه های استاندارد گلستان افزود: در سال 98 مطابق با برنامه عملیاتی ابلاغی سازمان ملی استاندارد ایران، ما مکلف به انجام 1398 مورد نمونه برداری از فراورده های تولیدی مشمول استاندارد اجباری و 1398 آزمون روی این نمونه ها بودیم که در نهایت 1760 مورد نمونه برداری از واحدهای تولیدی تحت پوشش استان و 1972 آزمون روی این نمونه ها انجام شد.
مسیبی با اظهار این مطلب که: آزمون نمونه ها حاکی از انطباق 1542 نمونه با استاندارد و مغایرت 430 نمونه با استاندارد ملی بود، گفت: به تولیدکنندگان فراورده های مغایر با استاندارد، تذکر و اخطار کتبی جهت رفع نواقص و ارتقاء کیفیت کالای تولیدی و 23 اخطار کتبی نیز جهت جمع آوری فراورده های خارج از استاندارد، از سطح مراکز عرضه سراسر کشور داده شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .