عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » اجرای طرح واکسیناسیون دامی


اجرای طرح واکسیناسیون دامی

رئیس  اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان گلستان از اجرای عملیات مایه‌کوبی بر علیه بیماری‌های آبله و شاربن در جمعیت دامی استان خبرداد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، دکتر حمیدرضاحنفی با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون دامی علیه بیماریهای آبله و شاربن از تاریخ 27/1/1399 آغاز و به مدت 60 روزکاری ادامه دارد گفت: طرح مذکور توسط اکیپهای دامپزشکی دولتی و خصوصی با رعایت سایر مسائل بهداشت فردی صورت خواهد گرفت که لازم است دامداران با اكيپ هاي دامپزشكي همكاري نمایند.  
وي افزود: پیش بینی می شود با اجرای طرح واكسيناسيون عليه بيماري' آبله و شاربن ' در سال جاری بيش از یک میلیون و پانصد هزار راس دام سبك و سنگين تحت پوشش قرار گيرند.
رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماریهای دامی اداره کل دامپزشکی استان گلستان بیان داشت : ' شاربن' يكي از بيماري هاي مشترك بين انسان و دام است كه همه دام هاي علفخوار و گوشتخوار را مي تواند درگير كندو این بیماری زيان هاي اقتصادي قابل ملاحظه اي به دامداران وارد مي كند و جزو بيماري مشترك بين انسان و دام است. 
وی با بيان اينكه هم اكنون واكسيناسيون دام هاي سبك و سنگين و عليه بيماري هاي' شاربن و آبله' در همه شهرستان هاي استان آغاز شده است، خاطرنشان كرد: پيشگيري از اين بيماري ها در بين دام ها مستلزم همكاري بيشتر دامداران در مناطق شهري و روستايي است. 
حنفی یادآور شد: واکسیناسیون یکی از مهمترین اقدامات اجرایی برای تامین امنیت بهداشتی دام است و از دامداران خواست با وجود شیوع بیماری کرونا و محدودیت‌های تردد، با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی نهایت همکاری را بعمل آورند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل دامپزشکی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .