عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آغاز عملیات رایگان مایه‌کوبی همزمان بر علیه بیماری‌های آبله و شاربن در جمعیت دامی استان گلستان


آغاز عملیات رایگان مایه‌کوبی همزمان بر علیه بیماری‌های آبله و شاربن در جمعیت دامی استان گلستان

آغاز عملیات رایگان مایه‌کوبی همزمان بر علیه بیماری‌های آبله و شاربن در جمعیت دامی استان گلستان
مدیرکل دامپزشکی استان گلستان از آغاز عملیات رایگان مایه‌کوبی همزمان بر علیه بیماری‌های آبله و شاربن در جمعیت دامی استان خبر داد و گفت: با اجرای طرح واكسیناسیون علیه بیماری آبله و شاربن در سال جاری بیش از یک میلیون و پانصد هزار راس دام سبك و سنگین تحت پوشش قرار می گیرند.
به گزارش روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان گلستان، دکتر محرابی مدیر کل دامپزشکی استان گلستان با اشاره به اینکه عملیات واکسیناسیون دامی علیه بیماریهای آبله و شاربن از ابتدای سال جاری آغاز و  به مدت 60 روزکاری ادامه دارد گفت: طرح مذکور توسط اکیپهای دامپزشکی دولتی صورت خواهد گرفت که لازم است دامداران با اكیپ های دامپزشكی همكاری نمایند.  
وی افزود: پیش بینی می شود با اجرای طرح واكسیناسیون علیه بیماری آبله و شاربن  در سال جاری بیش از یک میلیون و پانصد هزار راس دام سبك و سنگین تحت پوشش قرار گیرند.
محرابی بیان داشت: شاربن یكی از بیماری های مشترك بین انسان و دام است كه همه دام های علفخوار و گوشتخوار را می تواند درگیر كند و این بیماری زیان های اقتصادی قابل ملاحظه ای به دامداران وارد می كند.
وی با بیان اینكه هم اكنون واكسیناسیون دام های سبك و سنگین و علیه بیماری های شاربن و آبله در همه شهرستان های استان آغاز شده است، خاطرنشان كرد: پیشگیری از این بیماری ها در بین دام ها مستلزم همكاری بیشتر دامداران در مناطق شهری و روستایی است.
مدیرکل دامپزشکی استان یادآور شد: واکسیناسیون یکی از مهمترین اقدامات اجرایی برای تامین امنیت بهداشتی دام است و از دامداران خواست کرد با اکیپ‌های اعزامی دامپزشکی نهایت همکاری را بعمل آورند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل دامپزشکی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .