عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آموزش جوامع محلی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی از محل صندوق توسعه ملی


آموزش جوامع محلی و ترویج فرهنگ منابع طبیعی از محل صندوق توسعه ملی

 کوسه غراوی از اقدامات آموزشی، ترویجی ومشارکتی مردمی صورت گرفته در 7 حوزه آبخیز استان گلستان از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی در سال 98 خبر داد.

 به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان، رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی اظهار کرد: اجرای این اقدامات در 7حوزه آبخیز کاشیدار، چهل چای، قورچای، قویجق، ماسان، قازانقایه و قرناوه بزرگ در 6 شهرستان آزادشهر، مینودشت، رامیان، کلاله، گنبدکاووس و مراوه تپه با 12 تسهیلگر اجرا شده است.

یازمرادکوسه غراوی با اشاره به پیشرفت 100 درصدی اقدامات انجام شده، ادامه داد: اولین گام اجرایی در این پروژه تحلیل وضع موجود و معرفی سکونتگاه های هدف بوده که در راستای آن شناسایی جوامع محلی، نهادها و تشکل ها و برگزاری نشست های اطلاع رسانی و ایجاد هماهنگی با مقامات محلی و بررسی وضعیت موجود دارایی های 5 گانه طبیعی، انسانی، اجتماعی، مالی و فیزیکی در حوزه های هدف انجام گردید.

وی از تحلیل دست اندرکاران و شناسایی نیازهای آموزشی آن ها برای همکاری در فرایند اجرای پروژه های آبخیزداری و دریافت ایده ها و پیشنهادهای آن ها در برنامه ریزی ، اجرا و ارزیابی این پروژه ها و ظرفیت سازی و توانمندسازی برای تحقق اهداف فعالیت های آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی در پروژه های آبخیزداری به عنوان سایر اقدامات انجام شده نام برد.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی تصریح کرد: اجرای این پروژه در حوزه با رویکرد مشارکت مردم منطقه و کاهش هزینه­ های اجرائی پروژه ها  انجام شده است، به طوری که به نظر می­رسد با این روند اجرایی مردم احساس مسئولیت بیشتری در حفظ و حمایت از منابع طبیعی و حفاظت بعد از آن را خواهند داشت.

رئیس اداره آموزش، ترویج و مشارکت های مردمی افزود: جوامع محلی و ذینفعان در حوزه های هدف آشنایی بیشتری با پروژه های منابع طبیعی پیدا کرده و با آگاهی نسبت به تاثیرات این پروژه ها حتی در اجرای پروژه هایی مثل کود پاشی، بوته کاری و بذر پاشی مشارکت داشته اند.

کوسه غراوی به حداکثری مشارکت جوامع محلی و دست اندرکاران در جهت اجرا ، حفاظت ، مراقبت و نگهداری از پروژه های منابع طبیعی تاکید کرد و افزود: ظرفیت سازی و ارتقاء انسجام درون و بین سازمانی در اجرای پروژه ها از سایر اهداف این فعالیت ها بوده است.

 

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .