عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه قضایی برای توسعه گردشگری گلستان

با انعقاد تفاهم‌نامه پیگیری می‌شود؛

بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه قضایی برای توسعه گردشگری گلستان

بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه قضایی برای توسعه گردشگری گلستان

 تفاهم‌نامه همکاری مشترک فی‌مابین اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان و معاونت اجتماعی دادگستری کل استان منعقد شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، این تفاهم‌نامه شنبه 27 اردیبهشت‌ماه 99 با حضور احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان و حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی قاسمی وناجمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان به امضا رسید.
احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در جلسه‌ای که به‌منظور انعقاد این تفاهم‌نامه تشکیل شد، ضمن آرزوی قبولی عبادات در ماه مبارک رمضان و تسلیت ایام سوگواری شهادت حضرت علی(ع) گفت: این تفاهم‌نامه برای بهره‌مندی شایسته از ظرفیت‌های موجود در حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان و در راستای فراهم آوردن زمینه‌های اشتغال با توجه به اهمیت جلوگیری از وقوع جرم و برخورد قانونی با تهدیدکنندگان میراث‌فرهنگی منعقد شد.
او خاطرنشان کرد: برقراری وحدت رویه و تعامل در راستای حفاظت پایدار از مواریث‌فرهنگی، تاریخی و طبیعی استان، پیگیری مشکلات سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران در ستاد حمایت قضایی از سرمایه‌گذاران استان، تبیین روابط کاری ضابطین یگان حفاظت با مراجع قضایی استان و تعیین شعبه‌ای خاص رسیدگی به جرائم میراث‌فرهنگی در دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان گنبدکاووس از مهم‌ترین موضوعات موردتوافق در این تفاهم‌نامه است.
تجری اضافه کرد: از دیگر موضوعات موردتفاهم می‌توان به برخورد قانونی و هدفمند با کانال‌ها و سایت‌های گنج‌یابی در فضای مجازی، به‌کارگیری از ظرفیت‌های دستگاه قضایی در امر آموزش کارکنان یگان حفاظت میراث‌فرهنگی استان، فراهم کردن بستر توسعه گردشگری از طریق تأمین امنیت و ارتقا احساس امنیت گردشگران، تشکیل شورای حفاظت از میراث تاریخی، فرهنگی و طبیعی استان و برقراری تعامل و همکاری در خصوص برخورد با سودجویان مواریث فرهنگی، تاریخی و طبیعی سطح استان اشاره کرد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی گلستان در ادامه بیان کرد: در حوزه گردشگری با توجه به تنوع خدمات و وجود موضوعاتی نظیر فعالیت واحدهای غیرمجاز، برگزاری تورهای غیرمجاز، معاونت پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان می‌تواند نقش مؤثری با نگاه پیشگیرانه در این فعالیت‌ها ایفا نماید.
او با اشاره به این‌که پیگیری مشکلات سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران در ستاد حمایت از سرمایه‌گذاری در استان به‌عنوان یکی از موضوعات این تفاهم‌نامه است، تصریح کرد: دستگاه قضایی استان می‌تواند در راستای حمایت از سرمایه‌گذاری و سرمایه‌گذاران در بخش گردشگری، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان را یاری کند.
تجری خاطرنشان کرد: امسال متأسفانه با شرایط به وجود آمده شاهد رشد حفاری‌های غیرمجاز در سطح استان هستیم که قطعاً تعامل با دادگستری استان و برخوردهای جدی و احکام قضایی می‌تواند در این قبیل جرائم بازدارندگی لازم را ایجاد کند.
حجت‌الاسلام‌والمسلمین مهدی قاسمی وناجمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گلستان نیز در این جلسه ضمن تسلیت ایام سوگواری شهادت مولی‌الموحدین حضرت علی (ع)، گفت: ظرفیت‌های خوبی در حوزه گردشگری استان وجود دارد که انعقاد این تفاهم‌نامه گامی در جهت کاهش آسیب‌های اجتماعی و رونق گردشگری استان خواهد بود.

بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه قضایی برای توسعه گردشگری گلستان

 

بهره‌مندی از ظرفیت‌های دستگاه قضایی برای توسعه گردشگری گلستان


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .