عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تونل ضدعفونی واگن‌ها در ایستگاه راه آهن و پایانه مرزی اینچه برون آماده بهره برداری است


تونل ضدعفونی واگن‌ها در ایستگاه راه آهن و پایانه مرزی اینچه برون آماده بهره برداری است

 

 

مدیر کل راه آهن شمالشرق2 گفت: تونل ضد عفونی واگنها در ایستگاه راه آهن و پایانه مرزی اینچه برون بزودی آماده بهره برداری است.

مهدی عبدالکریم زاده در افزود: این سازه ( تونل بهداشتی ) تونل ضد عفونی براساس استانداردهای اعلام شده برای ضدعفونی واگن‌های باری مبادلات باکشور های cisو ترکمنستان، در ایستگاه مرزی ایجاد شده است و مقرر شد همه واگن‌هایی که به کشور وارد و یا خارج می‌شود، توسط ایران و ترکمنستان ضدعفونی شود تا از انتقال ویروس کرونا جلوگیری شود.

 عبدالکریم زاده با بیان اینکه از دو هفته پیش ساخت تونل آغاز شده است، ادامه داد: طول تونل۱۵متر و ارتفاع آن شش متر است و از بالا5 ردیف 12 نازله می باشد و می‌تواند همه زوایای واگن را پوشش دهد.

وی بیان کرد: عملیات ایجاد خود تونل به اتمام رسیده و هم اکنون در حال اقدامات تکمیلی و لوله کشی ها و نصب پمپ ها برای انجام عملیات می باشد.

مدیرکل راه آهن شمال شرق۲با اشاره به مهم بودن این تونل و اینکه در راستای پذیرش محموله های صادراتی و ترانزیتی گلستان از مرز اینچه برون توسط ترکمنستان این تونل در کمترین زمان ساخته شد چون اسفندماه سال گذشته ترکمنستان به دلیل شیوع کرونا از پذیرش محموله های صادراتی و ترانزیتی گلستان از مرز اینچه برون خودداری کرده بود در این مورد مکاتباتی برای بازگشایی در حال انجام است و امیدواریم بتوانیم بعد از بازگشایی زمان از دست دادن صادرات محمولات توسط این حوزه و مرز اینچه برون را جبران کنیم.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : راه آهن شمالشرق ۲
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : راه آهن
  • بازدید : 389
  • کد خبر : 73029