عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » آیین نکوداشت مختومقلی فراغی از طریق سیمای استان گلستان و شبکه شما پخش شد


آیین نکوداشت مختومقلی فراغی از طریق سیمای استان گلستان و شبکه شما پخش شد

 

آیین نکوداشت مختومقلی فراغی از طریق سیمای استان گلستان و شبکه شما پخش شد

 آیین بزرگداشت مختومقلی فراغی از طریق سیمای استان گلستان و شبکه شما برگزار شد. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان، این ویژه برنامه به مناسبت 287 مین سالروز تولد مختومقلی فراغی شاعر شهیر ترکمن و با حضور استاندار گلستان، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان و جمعی از اهالی فرهنگ و ادب و هنر در ساعت 21.50 روز چهارشنبه 7 خرداد ماه از طریق سیمای استان گلستان و شبکه شما پخش شد.
در ابتدای برنامه پیام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به مناسبت سالروز تولد مختومقلی فراغی توسط عادله کشمیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی قرائت شد.
در ادامه هادی حق شناس استاندار گلستان نیز که به عنوان مهمان ویژه در این آیین حضور یافته بود، درباره مختوم قلی فراغی، گفت: باید اشعار مختومقلی فراغی بین مردم جاری و ساری شود و می توانیم با این اقدام اثرگذاری اشعار این شعار بزرگ ترکمن را در بین جامعه بیشتر کنیم.
وی ادامه داد: «مختومقلی فراغی» فردوسی ترکمن ها است و این شاعر بزرگ در بین مردم ترکمن جایگاه والایی دارد.
سپس عادله کشمیری مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان نیز، درباره شخصیت مختومقلی فراغی، اظهار کرد: مختومقلی فراغی شاعر بزرگ ترکمن علم و حکمت را گمشده یک زاهد می دانست و تلاش کرد که اندوخته های علم خود را به زبان شعر به مردم عرضه کند.
کشمیری ادامه داد: مختومقلی غلام بزرگان دین بود و ارادت خود را در اشعار به خدا، اهل البیت(ع)و پیامبر (ص) نشان داده است.
یادآوری می شود پخش سخنان استاد جلال الدین کزازی درباره شخصیت مختومقلی، سخنان امانگلدی ضمیر  و الیاس هیوه چی فرمانداران مراوه تپه و بندرترکمن ، سخنرانی موسی جرجانی از پژوهشگران و نویسندگان ترکمن درباره مختومقلی و اجرای موسیقی ترکمن با محوریت اشعار آن شاعر شهیر از دیگر برنامه های ویژه برنامه ی زنده ی 287 مین سالروز تولد مختومقلی فراغی بود.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .