عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » تدارک 19 برنامه در استان گلستان به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان خبر داد؛

تدارک 19 برنامه در استان گلستان به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

تدارک 19 برنامه در استان گلستان به مناسبت روز جهانی صنایع‌دستی

 به مناسبت گرامیداشت روز جهانی صنایع‌دستی همزمان با 20 خرداد، برنامه‌های این هفته از سوی معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان تشریح شد.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی یکشنبه 18 خرداد 99 ضمن تبریک به فعالان صنایع‌دستی در استان گفت: هرساله با نزدیک شدن به روز جهانی صنایع‌دستی و به پاس تلاش هنرمندان و فعالان این عرصه برنامه‌های متنوعی در دستور کار معاونت صنایع‌دستی قرار می‌گیرد و امسال نیز 19 برنامه متنوع برای گرامیداشت این هفته در سراسر استان نظر گرفته شده است.
او به تشریح برنامه‌های این هفته در استان پرداخت و خاطرنشان کرد: افتتاح مرکز تخصصی در بندر ترکمن، افتتاح مرکز خلاق، افتتاح موزه خصوصی بافته‌های داری در گنبدکاووس، برگزاری دوره آموزشی مهارت‌های ارتباطی برای شاغلین صنایع‌دستی و همچنین افتتاح مرکز آموزشی جاجیم‌بافی در روستای زیارت گرگان از جمله پروژه های قابل بهره برداری به ناسبت روز جهانی صنایع دستی در گلستان است.
معاون صنایع‌دستی استان اضافه کرد: نشست تخصصی طراحی مدل کسب و کار بازاریابی، نشست با فعالان تجارت الکترونیکی با همکاری اداره‌کل فناوری اطلاعات، نشست صنعتگران و هنرمندان با استاندار گلستان، رونمایی از فروشگاه مجازی صنایع‌دستی و اجرای ورک‌شاپ دانشجویان دانشگاه مائده گرگان از دیگر برنامه‌های تدارک دیده شده در این هفته است.
او با اشاره به این‌که هنرمندان استان علی رغم سپری کردن سالی سخت متاثر از سیل نوروز 98 و همچنین شیوع کرونا ویروس در نوروز 99 و عدم برگزاری جشنواره‌ها، نمایشگاه‌ها و... با افزایش نیاز به ماسک در جامعه، به‌صورت داوطلبانه و برای جلوگیری از شیوع این ویروس به کمک مردم آمده و کارگاه‌های خود را به تولید ماسک و کاورهای بهداشتی اختصاص دادند، گفت: تجلیل از صنعتگران و فعالان حوزه صنایع‌دستی که در دوران شیوع کرونا فعال و در زمینه خدمات بهداشتی همکاری کردند از برنامه‌های هفته صنایع‌دستی در استان است.
حاجی‌ابراهیمی بیان کرد: برگزاری مسابقه نقاشی برای کودکان با موضوع صنایع‌دستی، تخفیف ویژه فروش محصولات تولیدی هنرمندان برای ارگان‌هایی نظیر لشکر30 و کادر پزشکی و درمانی و همچنین معرفی و تبلیغ فعالان این حوزه و تولیدات آنان در صداسیما و فضای مجازی از دیگر برنامه‌های برنامه‌ریزی شده در این هفته است.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان درپایان اظهار امیدواری کرد: با اجرای این برنامه‌ها و معرفی هرچه بیشتر صنایع‌دستی بومی منطقه، زمینه حفظ، احیا، معرفی و فروش تولیدات فاخر هنرمندان گلستانی فراهم آید.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .