عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با کمیته امداد استان

در راستای مسئولیت اجتماعی دانشگاه و حمایت از دانشجویان و دانش آموختگان کارآفرین تحت پوشش صورت گرفت؛

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با کمیته امداد استان

 

 در راستای تقویت زمینه های همکاری و حمایت از دانشجویان کارآفرین و برگزاری دوره‌های آموزشی مختلف، تفاهم نامه ای بین دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با کمیته امداد استان گلستان به امضا رسید.

رئیس دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان با اشاره وظیفه‌ای که همه اقشار جامعه در برطرف کردن نیازهای افراد جامعه دارند گفت: دانشگاه در تامین فضای آموزشی مناسب و بهره‌مندی افراد تحت حمایت کمیته امداد از امکانات و تجهیزات برای برگزاری دوره‌های آموزشی آمادگی همکاری را دارد و دانشجویان می‌توانند از ظرفیت‌های دانشگاه بویژه در فعالیت‌های کارآفرینی و شرکت‌های مستقر در مراکز رشد استفاده کنند.
دکتر نجفی‌نژاد تولید و فرآوری گیاهان دارویی جهت مصارف عمومی و تخصصی را یکی از راه‌های ایجاد اشتغال برای افراد و بهبود وضعیت اقتصادی مردم منطقه به‌ویژه روستاییان و عشایر دانست و افزود: یکی از راههای ایجاد اشتغال در سریع ترین زمان ممکن، راه اندازی کسب و کارهای خرد و کوچک است که فضای ایجاد آن در همه خانه‌ها وجود دارد.

 

وی با اشاره به حمایت کمیته امداد از ۱۲۰۰ دانشجو در سطح استان گفت: یکی از اهداف این همکاری، هدفمند کردن بهره مندی جامعه دانشجویی تحت حمایت کمیته امداد از برنامه‌های دانشگاه می‌باشد که با انجام نیازسنجی و شناسایی مشاغل دانش‌بنیان منطقه، آنها را منطبق با نیازهای شغلی به کمیته امداد معرفی کرده و بستر ایجاد اشتغال را برای آنها فراهم می‌ کنیم.
در ادامه این نشست مدیرکل کمیته امداد استان گلستان با اشاره به فعالیت‌های دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان در حوزه کمک به ایتام و نیازمندان گفت: دانشگاه همیشه تعامل و مشارکت خوبی با کمیته امداد امام خمینی (ره) استان گلستان داشته و باید از ظرفیت‌های یکدیگر در حوزه‌های مختلف جهت کمک به اقشار نیازمند جامعه و جوانان تحصیل‌کرده و جویای کار استفاده کنیم.
مهندس بابایی هدف از انعقاد این تفاهم‌نامه را با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه منابع انسانی مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای کشور، با اهمیت دانست و افزود: توانمندسازی و فراهم کردن بسترهای اشتغال دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی تحت حمایت کمیته امداد با رویکرد تقویت شایستگی‌های شغلی و حرفه‌ای مورد نیاز بازار کار این افراد، از اهداف مهم این تفاهم نامه است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .