عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » استقبال از احداث نیروگاههای خورشیدی شناور در مخازن سدها و شبکه ها و نیروگاههای برقابی کوچک توسط سرمایه گذاران

در دیدار مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از خبرگزاری ایرنا عنوان شد:

استقبال از احداث نیروگاههای خورشیدی شناور در مخازن سدها و شبکه ها و نیروگاههای برقابی کوچک توسط سرمایه گذاران

 مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: 5 هزار هکتار مخازن سدهای استان و شبکه ها می تواند برای احداث نیروگاه خورشیدی شناور در اختیار سرمایه گذاران قرار گیرد و ما از سرمایه گذاران در این بخش استقبال می کنیم. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، مهندس سید محسن حسینی در دیدار با مدیر خبرگزاری ایرنا در استان، با بیان اینکه رسانه ها نقش مهمی در جهت مطالبه گری عمومی و نظارت بر عملکرد و تحقق برنامه ها و اقدامات مدیران و نهادها دارند، گفت: اینکه استان در بخش های مختلف کشاورزی، صنعت، گردشگری و ... چه افق و برنامه ای دارد باید مورد مطالبه رسانه ها باشد
وی افزود: مثلا بخش کشاورزی استان برای ما مشخص نیست چه نگاه و افقی دارد و این در حالی است که بخش اعظم اقتصاد استان حول محور کشاورزی است. 
وی با بیان اینکه درآمد سرانه استان نصف درآمد سرانه کشور است، بیان کرد: در بخش کشاورزی باید مشخص باشد آیا نگاه استان تامین نیاز غذایی استان است؟ یا نگاه صادرات محور دارد ؟ و یا می خواهد بخشی از غذای کشور را تامین کند؟ که هر کدام از این نگاه ها جهت گیری و برنامه خاص خود را می طلبد.
وی بیان کرد: افزایش کشت برنج در استان علیرغم محدودیت منابع آبی به ویژه در بخش آب زیرزمینی و هشدارهایی که داده می شود، نشان می دهد که الگوی کشت مناسبی متناسب با اقتصاد خانوار کشاورز در استان تعریف نشده است و برخی محصولات جایگزینی معرفی شده، در آب طلبی کمتر از شالی نیستند .
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گلستان تصریح کرد: کشت محصولات جدیدی در استان ترویج می شود که استان هایی مانند خراسان و آذربایجان پس از سالها کشت این محصول به بن بست منابع آبی رسیده اند وحالا در استان کم آبی مانند گلستان ترویج این محصول محل اشکال است. 
مهندس حسینی افزود: استان با محدودیت منابع آبی مواجه است، بنابراین برای حفظ این منابع آبی باید در اتخاذ تصمیمات بیشتر دقت نمائیم. 
وی افزود: استان گلستان سدهای بزرگ و کوچک زیادی دارد که شرکت آب منطقه ای استان در سال جاری 25 نقطه از این تاسیسات آبی را برای استفاده گردشگری در نظر گرفته تا بتوانیم با استفاده از این تاسیسات ظرفیت بیشتری در بخش گردشگری ایجاد نمائیم. 
مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان افزود: در گلستان رودخانه ها و سدهای کوچک مخزنی بسیاری وجود دارد که می توان حداقل در 100 نقطه از این مخازن و رودخانه ها نیروگاه های برقابی کوچک ایجاد و بیش از یک هزار مگاوات برق تولید کرد.  
مدیر خبرگزاري جمهوري اسلامي مركز استان گلستان هم در این جلسه عنوان کرد: خبرگزاری جمهوری اسلامی رسانه رسمی کشوری و قدیمی ترین رسانه کشور است. 
محمد مهدي كرماني، بیان کرد: ایرنا ششمین رسانه ای است که در دنیا تاسیس شده است واین نشان می دهد که ایران بسیار جلوتر ازکشورهایی که ادعای توسعه یافتگی دارند رسانه در آن تاسیس شده است. 
وی افزود: امسال87 سالگی تاسیس خبرگزاری ایرنا بود و تلاش ما این است به رسالت مان در حوزه رسانه عمل کنیم. حوزه آب حوزه خاصی است.در سند توسعه استان میزان آب موجود در استان با میزان مورد نیاز برابر نیست و باید در این حوزه با همکاری رسانه ها تلاش بیشتری در حفظ و حراست منابع آبی استان صورت گیرد. 
کرمانی بیان کرد: انتشار مقالات تخصصی آب در رسانه ها با زبان فهم عمومی توسط مدیرعامل فعلی شرکت آب منطقه ای اقدام فرهنگی خوبی بود که به نظر می رسد نباید این روند متوقف شود و کارشناسان و مدیران صاحب نظر در قالب مقالات و ... نظرات کارشناسی خود را در بخش های مختلف به ویزه آب بیان نمایند و ما به عنوان رسانه از این موضوع استقبال می کنیم.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .