عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » جلوگیری از قطعی ارتباط با ایجاد مسیر جایگزین فیبر نوری

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان:

جلوگیری از قطعی ارتباط با ایجاد مسیر جایگزین فیبر نوری

  مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان از ایجاد مسیرهای جایگزین فیبرنوری جهت جلوگیری از قطعی ارتباط در استان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان؛ محمد احمدی با ارائه گزارشی از اقدامات انجام شده در خصوص پایداری ارتباط گفت: همواره با ورود به فصول سرد سال شاهد بروز اتفاقاتی از قبیل برف، کولاک و باران در مناطق کوهستانی استان هستیم که در برخی مواقع با وقوع زلزله، رانش زمین و سیل همراه می شود.
وی تصریح کرد: به منظور تامین پایداری ارتباطات در مواقع بحرانی و تقویت زیرساخت­ها، چندین مسیر پشتیبان یا protection در استان ایجاد شده تا در شرایط بحرانی پاسخگوی نیاز مردم باشد.
رئیس کارگروه فاوا پدافند غیرعامل استان همچنین با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص BCP یا تداوم ارتباط گفت: فرآیندها و دستورالعمل هایی برای پایداری ارتباط در مواقع بحرانی و پدافندی به اپراتورها ابلاغ شده است تا در هنگام بروز فاجعه سیستم بتواند به فعالیت خود ادامه دهد و اگر با قطعی روبرو شد با اجرای طرح بازیابی به چرخه وصل شود.
وی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه امنیت ارتباطات نیز ادامه داد: با مشارکت مرکز آپا استان سند الزامات امنیتی دستگاههای اجرائی تهیه، ابلاغ و روند اجرای آن مورد بازدید قرار گرفت.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان شناسایی، طبقه‌بندی، اولویت‌بندی در حوزه ارتباطات و فناوری‌ اطلاعات را از مهمترین اقدامات انجام شده در استان عنوان کرد و گفت: در یک ساله گذشته مانورهای مختلف برای حفظ و ارتقای آمادگی‌های لازم در جهت مقابله با تهدیدات (حملات سایبری) انجام شده است که از مهمترین آن پایش وضعیت ups، باتری ها و استفاده از تجهیزات اضطراری بوده است.
وی با اشاره به هماهنگی های ایجاد شده بین سازمان‌های مختلف این حوزه در سطح استان برای مقابله با تهدیدات و شرایط اضطراری گفت: سازماندهی و ارتقای توانمندی مدیران IT دستگاههای اجرائی، نصب سخت افزارهای مقابله با عملیات سایبری و نظارت بر اجرای دستورالعمل‌های ابلاغی مربوط به پدافند غیرعامل به منظور حفظ و ارتقای آمادگی لازم در دستگاه‌های مختلف سطح استان انجام شده است.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .