عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » حریم محوطه ۶ هزارساله تپه بازگیر مینودشت آزاد می‌شود

معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی در شهرستان مینودشت:

حریم محوطه ۶ هزارساله تپه بازگیر مینودشت آزاد می‌شود

حریم محوطه ۶ هزارساله تپه بازگیر مینودشت آزاد می‌شود

 معاون میراث‌فرهنگی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی در حاشیه سفر یک‌روزه به استان گلستان گفت: حریم تپه باستانی بازگیر مینودشت با تخصیص اعتبار برای خرید واحدهای ساکن در پیرامون این محوطه تاریخی ۶ هزارساله آزاد می‌شود.

 به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، محمدحسن طالبیان روز چهارشنبه 19 آذرماه 99 در نشست پیگیری بررسی آزادسازی عرصه تپه باستانی بازگیر شهرستان مینودشت که با حضور مصطفی پورعلی مدیرکل دفتر ثبت آثار وزارت میراث فرهنگی، رضا آریا‌پور نماینده مردم شهرستان‌های شرق استان در مجلس شورای اسلامی، سیدابوالفضل حسینی نیا فرماندار شهرستان مینودشت، احمد تجری مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان و جمعی از مسئولین شهرستانی برگزار شد،  بیان کرد: در یک ماه آینده باید طرح جابجایی افراد ساکن بر روی تپه تاریخی بازگیر شهرستان مینودشت تهیه شود.
او خاطرنشان کرد: پیش‌شرط انجام این کار، تأمین یک قطعه زمین مناسب توسط بنیاد مسکن استان با هماهنگی فرمانداری و بخشداری مینودشت برای جابجایی این واحدهای مسکونی است.
معاون وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با تأکید بر این‌که تپه تاریخی بازگیر با بیش از ۶ هزار سال قدمت از ظرفیت‌های مهم گردشگری مینودشت و گلستان است افزود: بعد از آزادسازی این محوطه، تبدیل آن به سایت موزه روباز و منطقه گردشگری در دستور کار قرار خواهد گرفت.
رضا آریان‌پور نماینده مردم شهرستان‌های گالیکش، مینودشت، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی نیز در ادامه این نشست گفت: حفظ میراث فرهنگی وظیفه همگان است و همه ما باید به اهمیت این موضوع توجه داشته باشیم.
او تصریح کرد: باید به مشکلات مردم توجه داشت نباید با فرض این‌که مکان تاریخی و... است غافل شویم و پیگیر راهکاری برای حل مشکلات مردم باشیم.
آریان پور خاطرنشان کرد: این مکان می‌تواند در صورت آزادسازی مکان خوب و جاذب برای گردشگران و توسعه گردشگری شهر باشد.
احمد تجری مدیرکل میراث‌‍فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان در ادامه این نشست گفت: تپه باستانی بازگیر یک سایت موزه باارزش فرهنگی و تاریخی برای مردم منطقه و استان است.
او بیان کرد: درمجموع 21 پلاک ثبتی در محوطه و تپه باستانی وجود دارد که باید همه دستگاه‌ها در راستای تسهیل و رفع موانع موجود تلاش کنیم.
تجری تصریح کرد: مطمئن هستیم اگر دستگاه‌های مرتبط باهم افزایی و همت فرماندار و نماینده مجلس این دغدغه مردمی قابل‌حل است.
سید ابوالفضل حسینی نیا فرماندار شهرستان آزادشهر در این نشست گفت: حفظ میراث فرهنگی موضوع بسیار مهمی است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست.
او بیان کرد: حتما با توجه به الزامات میراث فرهنگی باید به مشکلات و دغدغه های مردم روستا توجه ویژه داشت و در جهت رفع آن ها تلاش کرد.
سید محمد حسینی مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان گلستان نیز در ادامه این جلسه بیان کرد: ما درکنار اداره کل میراث فرهنگی حتما در جهت برون رفت این موضوع تلاش خواهیم کرد.
او تصریح کرد: ما آمادگی داریم در اولین فرصت با همکاری میراث فرهنگی و تهیه طرح این مشکل را برطرف کنیم..
حسینی خاطرنشان کرد: ظرف مدت یک ماه حتما با مشارکت کارشناس میراث فرهنگی تهیه طرح و کار کارشناسی آن انجام خواهد شد.
پیش‌ازاین جلسه همچنین بازدیدی از تپه باستانی بازگیر در راستای بررسی و رفع مشکلات آزادسازی عرصه و حریم این اثر تاریخی صورت گرفت.

حریم محوطه ۶ هزارساله تپه بازگیر مینودشت آزاد می‌شود

 

حریم محوطه ۶ هزارساله تپه بازگیر مینودشت آزاد می‌شود

 

حریم محوطه ۶ هزارساله تپه بازگیر مینودشت آزاد می‌شود

 

حریم محوطه ۶ هزارساله تپه بازگیر مینودشت آزاد می‌شود


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .