عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » کسب رتبه دوم گلستان در طرح پرداخت یارانه دستمزد در کشور

مدیر کارآفرینی و اشتغال اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان خبر داد:

کسب رتبه دوم گلستان در طرح پرداخت یارانه دستمزد در کشور

کسب رتبه دوم گلستان در طرح پرداخت یارانه دستمزد در کشور
 مدیر کارآفرینی و اشتغال استان از جذب 618 نیروی کار جوان در طرح پرداخت یارانه دستمزد در گلستان و کسب رتبه دوم در بین استان ها در سال 99 که طرح مزبور اجرا شده است خبر داد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گلستان موسی بی باک گفت: طرح پرداخت یارانه دستمزد یکی از طرح های ذیل برنامه سیاست های فعال بازار کار است که بعنوان ابزار تشویقی برای جذب نیروی کار جدید توسط کارفرمایان بخش خصوصی و تعاونی صورت می گیرد.
وی در ادامه ابراز داشت: یارانه دستمزد و جهی است که توسط دولت به صورت ماهانه بابت بخشی از دستمزد نیروی کار شغل اولی جذب شده به حساب کارفرما پرداخت می شود. این مبلغ 30% حداقل دستمزد نیروی کار بوده که به مدت 12 ماه پرداخت می شود.
بی باک در ادامه خاطر نشان کرد: از اهداف این طرح ضمن تحرک بخشی به ایجاد اشتغال در بنگاههای اقتصادی، کسب تجربه توسط شغل اولی ها با نیروهای با تجربه و دارای تخصص بود.
وی گفت: ورود نیروی جوان با دانش و فناوری روز به واحدهای اقتصادی موجب ارتقای تولید داخلی و سطح سرمایه انسانی می شود.
وی اذعان کرد: تا کنون 618 نیروی کار جوان در استان گلستان از طریق طرح پرداخت یارانه دستمزد جذب واحدهای اقتصادی شده اند و رتبه دوم در بین استانهایی که در سال 99 طرح مزبور را اجرا نموده اند کسب نمودیم.
مدیر کارآفرینی و اشتغال با اشاره به مقاطع تحصیلی جذب شدگان گفت: از 618 نیروی کار جوان جذب شد 463 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی به میزان 75% و تعداد 155 نفر دارای مدرک دیپلم به میزان 25% بوده اند، از لحاظ جنسیتی 420 نفر زن به میزان 68% و 198 نفر مرد به میزان 32% بوده اند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : golestanmcls
  • بازدید : 255
  • کد خبر : 79566