عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » صادرات 198 هزار تن کالا به ارزش 96 میلیون دلار از استان گلستان

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد :

صادرات 198 هزار تن کالا به ارزش 96 میلیون دلار از استان گلستان

صادرات 198 هزار تن کالا به ارزش 96 میلیون دلار از استان گلستان

 رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان خبر داد: از ابتدای سال جاری، علی رغم محدودیت های به وجود آمده ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه صادرات، تا کنون 198 هزار تن کالا به ارزش 96 میلیون دلار از استان صادرات داشته ایم که حدود 80 میلیون دلار آن از محل گمرکات استان انجام شده است.

به گزارش روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان گلستان، حسین طلوعیان در چهل و دومین جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی و هفتمین جلسه کارگروه توسعه صادرات استان گلستان که با حضور استاندار گلستان و با موضوع بررسی راهکارهای توسعه تجارت خارجی با محوریت توسعه مبادلات با جمهوری ترکمنستان در راستای سیاست های تجاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در توسعه مبادلات با 15 کشور همجوار جمهوری اسلامی ایران در محل سالن شهید رجایی استانداری گلستان برگزار گردید گفت: امسال برای صادرات 113 میلیون دلاری از استان گلستان برنامه ریزی کرده بودیم.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان ادامه داد: امیدواریم با رفع موانع، رقم 113 میلیون دلاری پیش بینی شده برای صادرات استان در سالجاری محقق شود .

طلوعیان افزود: کشورهای عراق، ترکمنستان و قزاقستان مهمترین بازارهای صادراتی محصولات استان گلستان به شمار می روند و تقریبا 50 درصد محصولات استان به این کشورها صادر می شود.

وی گفت: عمده محصولات صادراتی استان گلستان شامل مواد غذایی، فلزی، شیمیایی، پلاستیکی، سیمان، ید و اقلام کشاورزی می باشند .

دبیر کارگروه توسعه صادرات استان گلستان همچنین ضمن ارائه گزارشی از وضعیت روابط تجاری استان گلستان با جمهوری ترکمنستان بعنوان یکی از مهمترین مقاصد صادراتی استان ، مشکلات تجارت خارجی استان بویژه در حوزه صادرات به ترکمنستان را برشمرد .



نام دستگاه ارسال کننده خبر : سازمان صنعت، معدن وتجارت گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .
  • نویسنده : خلیلی
  • بازدید : 286
  • کد خبر : 79738