عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » پرداخت 22.6 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا به حوزه گردشگری استان گلستان

از ابتدای سال جاری تاکنون صورت گرفت:

پرداخت 22.6 میلیارد ریال تسهیلات حمایتی کرونا به حوزه گردشگری استان گلستان

 معاون گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 22 میلیارد و 600 میلیون ریال تسهیلات جبران خسارات شیوع کرونا ویروس به متقاضیان حوزه گردشگری استان پرداخت‌شده است.

به گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، یاسر قندهاری امروز پنجشنبه 18 دی‌ماه 99 با اعلام این خبر گفت: تاکنون تعداد ۱۶۲ پرونده به مبلغ 47 میلیارد و 429 میلیون ریال توسط متقاضیان دریافت تسهیلات حمایتی مشاغل آسیب‌دیده از کرونا در سامانه‌های جانا(سامانه جامع نظارت، آمار و اطلاعات تأسیسات گردشگری) و سادرا(سامانه جامع دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گشت) ثبت‌نام کردند که فهرست آن برای بارگذاری در سامانه کارا در اختیار وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی قرارگرفته است.
او خاطرنشان کرد: مجموع پرونده‌های ارجاع شده به بانک‌های عامل ۶۴ پرونده و میزان اشتغال این تعداد پرونده ۱۵۷ نفر و تسهیلات درخواستی 97 میلیارد و 429 میلیون ریال بوده که تاکنون 22 میلیارد و 600 میلیون ریال آن توسط بانک‌های عامل رسیدگی و به فعالان حوزه پرداخت‌شده است.
معاون گردشگری استان گلستان بیان کرد: شیوع ویروس کرونا صنعت گردشگری را دچار رکود کرده است بیش از هزار و ششصد میلیارد ریال خسارت به حوزه گردشگری این استان واردشده است که بیشترین خسارت به بخش هتل‌ها، متل‌ها و هتل آپارتمان‌ها واردشده است.
او بیان کرد: تمامی کسب و کارهای تاسیسات گردشگری با توجه به نوع فعالیت، بزرگی و کوچکی واحد با پیش‌شرط ثبت‌نام در سامانه‌های اعلام‌شده می‌توانند از این تسهیلات بهره‌مند شوند.
استان گلستان ۶۴۸ واحد فعال تأسیسات گردشگری، دفاتر خدمات مسافرتی و راهنمایان گردشگری دارد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .