عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از 8 هزار و 500 بازرسی استاندارد از فروشگاه های گلستان


بیش از 8 هزار و 500 بازرسی استاندارد از فروشگاه های گلستان

 معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان از انجام 8 هزار و 585 مورد بازرسی از واحدهای صنفی استان گلستان در 9 ماهه نخست سال 99 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل استاندارد گلستان، داود مزیدی اظهار داشت: نظارت بر مراکز عرضه و فروشگاه ها، یکی از وظایفی است که استاندارد به موازات کنترل خطوط تولید و نظارت بر کالاها در مبدا، اجرا می کند.
وی در ادامه گفت: در 9 ماهه سال جاری، از 8585 واحد صنفی، فروشگاه و مراکز عرضه در قالب طرح طاها توسط کارشناسان و بازرسان استاندارد در استان بازرسی شد که مقصود این بازرسی ها، علاوه بر اشاعه فرهنگ استاندارد و اطمینان بخشی به جامعه در خصوص ایمن بودن کالاهای استاندارد، نا امن کردن بازار، برای کالاهای بی کیفیت و بدون نشان استاندارد است.
وی افزود: در این راستا تعداد 188 کالای دارای نشان استاندارد از مراکز عرضه و توزیع، خریداری و برای آزمون به آزمایشگاه های اداره کل و نیز آزمایشگاه های همکار تایید صلاحیت شده، ارسال شد.
به گفته مزیدی، نتایج بررسی 143 کالای مورد آزمون قرار گرفته از میان نمونه های اخذ شده، حاکی از انطباق 116 نمونه با استاندارد و مغایرت 27 مورد بود که نمونه های غیر استاندارد متعلق به استان های دیگر، برای اقدام قانونی به استان محل تولید ارجاع و ارسال و با نمونه های تولید داخل استان نیز مطابق قوانین برخورد شد. 
معاون ارزیابی انطباق استاندارد گلستان با اظهار رضایت از همکاری اصناف و فروشگاه ها در انجام وظایف استاندارد و نظارت بازرسان، از سازمان صمت استان، فرمانداری ها و اصناف شهرستان ها نیز به دلیل مساعدت و تلاش در متقاعد و همراه کردن واحدهای صنفی به همکاری با استاندارد در سالهای اخیر، قدردانی نمود. 
مزیدی در پایان به گلستانی ها یادآور شد در صورت مشاهده کالاهای مغایر با استاندارد در بازار، می توانند موضوع را از طریق سامانه تلفنی 1517 و یا پیامک 30001517 به اداره کل استاندارد گلستان اطلاع دهند و یا اینکه شخصا با ارسال پیامک رایگان به شماره 10001517، از اعتبار و اصالت علامت استاندارد درج شده روی کالا، اطلاع حاصل نمایند.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل استاندارد گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .