عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بیش از 2 هزار کیلومتر از راههای گلستان در بارش های اخیر برفروبی شد


بیش از 2 هزار کیلومتر از راههای گلستان در بارش های اخیر برفروبی شد

 معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان گفت: 175 کیلومتر از راههای شریانی و غیرشریانی استان در روزهای گذشته دچار بارش برف و باران و کولاک شدند که 2 هزار و 149 کیلومتر برفروبی در آنها انجام شد.

"غلامرضا بیکی" روز چهارشنبه در مصاحبه با پایگاه اطلاع رسانی اداره کل متبوع افزود: با شروع بارش ها طی چند روز گذشته 107 دستگاه ناوگان سبک، سنگین و نیمه سنگین استان با استفاده از توان فنی و تجربی 178 نیروی راهداری درگیر فعالیت های برفروبی بودند که بیش از 435 تن شن و نمک را در مسیرهای برفی و یخ زده مصرف کردند.

به گفته وی، در روزهای گذشته اکیپ های راهداری توانستند به 120 خودرویی که درگیر برف و کولاک بودند کمک رسانی کنند.

بیکی ادامه داد: در پی بارش برف و کولاک های گذشته محور توسکستان-شاهرود و محور شلمی بعلت کاهش دید و محور شاهرود-آزادشهر در حوزه شاهرود و محور بجنورد – جنگل گلستان در محور بجنورد – آشخانه بعلت کولاک شدید مسدود اعلام شد که بلافاصله بعد از فروکش کردن کولاک همه این محورها بازگشایی شد.

وی با بیان اینکه در حال حاضر تمامی محورهای شریانی و غیرشریانی استان باز و تردد در آنها برقرار است، گفت: در استان گلستان پنج هزار کیلومتر راه وجود دارد که 1700 کیلومتر آنها برفگیر است و آنچه در راهداری زمستانی مهم است بازنگه داشتن راههای شریانی و اصلی است.

بیکی به هم استانی ها و کاربران جاده ای توصیه ای کرد که در صورت ایجاب سفر، بعلت برودت هوا؛ استفاده از تجهیزات زمستانه بخصوص زنجیر چرخ در محورهای کوهستانی الزامی می باشد.


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .