عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » بازدید مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از مزارع و کارگاههای فرآوری نیشکر مازندران


بازدید مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گلستان از مزارع و کارگاههای فرآوری نیشکر مازندران

 در بازدید مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان وکارشناسان از مزارع و کارگاههای فرآوری نیشکر مازندران،بر  بررسی امکان سنجی کشت و توسعه نیشکر در برخی نیزارهای استان گلستان تاکید شد. 

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گلستان، در این بازدید که همراه با کارشناسان استان انجام شد، مدیر عامل شرکت آب منطقه ای استان اظهار کرد: یکی از مواردی که برای تنوع بخشی منابع درآمدی شرکت وهمچنین استفاده از زمین هایی که در اطراف سدها بوده و از آنها استفاده ای نمی شد، انجام گردید درخت کاری بود. اراضی اطراف سدها را شناسایی نقشه برداری و امکان سنجی کردیم و دهها هکتار را توانستیم درختکاری کنیم و برای تثبیت شیبها نیز گیاهی به نام وتیورگراس را در نظر گرفته ایم. 
مهندس حسینی افزود: اراضی دیگری در اطراف سدها داریم که به لحاظ طبیعی نیزارهستند ، هم به لحاظ حفاظتی برای سدها اشکال ایجاد می کنند و هم غیر قابل استفاده هستند، لذا با توجه به اینکه در بالغ بر ۳۰۰ هکتار از اراضی استان مازندران  نیشکر کشت می شود ، در بازدیدی از شهرستان های جویبار و بهنمیر با تیم کارشناسی ضمن بازدید ازمزارع و صحبت های لازم با مزرعه داران نیشکر و کارگاههای تبدیل نیشکر به این نتیجه رسیدیم که به نظر می آِید بازار خوبی داشته باشند.
 وی بیان کرد: علیرغم اینکه در آن جا نیشکر کشت می شود ولی چون ظرفیت کارگاه ها بیشتر است از خوزستان هم نیشکر می آورند و اگر ما نیز بتوانیم در برخی نیزارهای اطراف سدها نیشکر را جایگزین نمائیم،  می تواند در آمد مناسبی را نصیب استان کند و هم شکر ارگانیک برای استان تولید نماید.
مهندس حسینی افزود: در حال امکان سنجی موضوع هستیم که برای برخی اراضی نیزاری اطراف سدهای ما آیا  امکان وجود داردیا خیر.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : شرکت آب منطقه ای گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .