عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فراهم‌سازی برگزاری دوره‌های آموزش مجازی سوزن‌دوزی قزاق در استان گلستان

معاون صنایع دستی استان خبر داد؛

فراهم‌سازی برگزاری دوره‌های آموزش مجازی سوزن‌دوزی قزاق در استان گلستان

 معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا و محدودیت‌های ایجادشده، معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان زمینه آموزش‌های مجازی صنایع‌دستی را برای علاقه‌مندان فراهم ساخته است.

به گزارش روابط‌عمومی و امورفرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گلستان، مریم حاجی‌ابراهیمی امروز دوشنبه 27 بهمن‌ماه 99 با اعلام این خبر گفت: رشته سوزن‌دوزی قزاق، جزو دسته رشته‌های در حال فراموشی است که به‌تازگی احیاء شده و علاقه‌مندان و فعالان بسیاری در حوزه رودوزی و لباس محلی به‌دنبال آموزش و توسعه و ترویج این رشته هستند.
او اضافه کرد: معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان با ایجاد بستر مناسب آموزش‌های مجازی توسط اساتید شاخص این رشته این امکان را برای علاقه‌مندان فراهم ساخته است.
معاون صنایع‌دستی و هنرهای سنتی استان گلستان خاطرنشان کرد: هدف از برگزاری دوره‌های مجازی رشته سوزن‌دوزی قزاق، پاسخگویی به نیاز علاقه‌مندان در ایام قرنطینه، توسعه و ترویج صنایع‌دستی در حال فراموشی، معرفی بیشتر این رشته متعلق به قوم قزاق در سطح استانی، ملی، ایجاد اشتغال و کمک به ارتقا شرایط اقتصادی جامعه و ارزآوری برای کشور است.
حاجی‌ابراهیمی گفت: با توجه به این‌که آموزش‌های صنایع‌دستی غالباً به‌صورت حضوری اجرایی می‌شود، در طی دوره آموزش مجازی، جلساتی در راستای رفع اشکال و برگزاری آزمون نهایی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای شرکت‌کنندگان برگزار خواهد شد.

نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .