عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » فراخوان نخستین دوره انتخاب روستای قرآنی ایران منتشر شد

در راستای طرح ملی روستاهای قرآنی ایران؛

فراخوان نخستین دوره انتخاب روستای قرآنی ایران منتشر شد

فراخوان نخستین دوره انتخاب روستای قرآنی ایران منتشر شد

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، گفت: فراخوان نخستین دوره انتخاب روستای قرآنی ایران از سوی معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در سراسر کشور منتشر شد و انتخاب روستاهای قرآنی گلستان در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری ضمن قدردانی از تلاش های گروه قرآن و عترت آن اداره کل، گفت: معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور سامان­دهی، تقویت و حمایت از فعالیت­‌های دینی در روستاها، با هماهنگی و جلب مشارکت دستگاه­‌های فرهنگی و دینی ذیربط، طرح ملی انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران را اجرا می‌کند.

وی به اهداف این طرح ملی اشاره کرد و گفت: الگوسازی و جهت­‌دهی فعالیت­‌های قرآن و عترت در روستا‌ها و توسعه و ترویج و جریان سازی فرهنگ قرآن و عترت در اقشار مختلف جامعه از جمله اهداف این طرح ملی است.

کشمیری تقویت هویت دینی و شبکه سازی فعالیت­های قرآن و عترت در مناطق روستایی کشور و نحوه ثبت نام و شناسایی روستای قرآنی ایران را از دیگر اهداف طرح ملی تانتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران عنوان کرد.

وی افزود: برای دستیابی دهیاران سراسر کشور به کاربرگ ثبت نام، ضمن معرفی آدرس اینترنتی سامانه (ayat.farhang.gov.ir) از طریق فراخوان عمومی، "لینک" مخصوص ثبت نام از دو مرجع رسمی-ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان­‌ها و سازمان شهرداری­‌ها و دهیاری‌­های سراسر کشور-در اختیار دفاترکل امور روستایی و شورا‌های استانداری­‌ها­ قرار خواهد گرفت و در نهایت توسط دهیاری­‌های سراسر کشور تکمیل و در سامانه بارگذاری خواهد شد.

کشمیری ادامه داد: براساس اطلاعات جمع‌­آوری شده، هیأت­های استانی (متشکل از دستگاه‌­های قرآنی استان) ­ حداکثر سه روستا را به عنوان روستا‌های منتخب استانی انتخاب می‌کنند.

وی گفت: با انتخاب روستای برتر استان (یک روستا)، کاربرگ و مستندات آن را برای انتخاب روستای قرآنی ایران به دبیرخانه دائمی ارسال می­‌کنند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، اضافه کرد: روستای قرآنی ایران به صورت سالانه و طی مراسم رسمی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر مقامات و دستگاه­‌های ذیربط معرفی می­‌شود.

کشمیری با اشاره به اینکه بررسی و انتخاب روستاهای قرآنی استان گلستان برای مشارکت در طرح ملی «انتخاب و معرفی روستای قرآنی ایران» در دستور کار گرفته، گفت: ثبت نام در این فراخوان از اول اسفند ماه آغاز و تا ۲۵ اسفندماه سال جاری ادامه خواهد داشت.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .