عضویت    ورود
ورود به سایت

پایگاه اطلاع رسانی استانداری گلستان

» » » نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در گلستان برگزار می شود

همزمان با سراسر کشور؛

نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در گلستان برگزار می شود

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان از برگزاری نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در روزهای 8 تا دهم اردیبهشت سال جاری مصادف با پانزدهم ماه مبارک رمضان سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان، عادله کشمیری گفت: نوزدهمین آزمون سراسری قرآن و عترت در روزهای هشتم تا دهم اردیبهشت سالجاری با ثبت نام 4113 نفر از سراسر استان گلستان مصادف با پانزدهم ماه رمضان المبارک سالروز میلاد امام حسن مجتبی (ع) برگزار می شود.

وی افزود: این آزمون قرار بود در روزهای 13 تا 15 اسفند ماه پارسال بصورت حضوری برگزار شود که به علت شیوع حاد ویروس کرونا در سراسر کشور، به صورت مجازی برگزار می شود.
کشمیری در خصوص اهداف برگزاری آزمون های قرآنی، گفت: آزمون قرآن و عترت، برای حمایت از برنامه های آموزشی و تلاش برای کارآمدی و اثربخشی هرچه بیشتر این برنامه ها یکی از مأموریت های راهبردی امور قرآنی استان گلستان به شمار می رود.

کشمیری با اشاره به اینکه ثبت نام آزمون امسال در 14 رشته صورت گرفته، اضافه کرد: این رشته ها شامل ترجمه و مفاهیم قرآن کریم در دو رشته ترجمه سوره بقره و تفسیر سوره بقره، بخش معارف اهل بیت (ع) در سه رشته حفظ و مفاهیم نهج البلاغه، حفظ و مفاهیم صحیفه سجادیه و سبک زندگی معصومان می باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان در خصوص رشته های دیگر این آزمون اینچنین گفتند: حفظ قرآن کریم در رشته های حفظ و مفاهیم جزء30، حفظ و مفاهیم جزء اول، حفظ و مفاهیم سوره بقره، حفظ و مفاهیم 5 جزء اول، حفظ و مفاهیم 10 جزء اول، حفظ و مفاهیم 15 جزء اول، حفظ و مفاهیم 20 جزء اول، حفظ و مفاهیم 25 جزء اول و حفظ و مفاهیم کل قرآن کریم بخش دیگری از رشته های این آزمون هستند.

وی در پایان یادآور شد؛ برگزاری منظم و سالانه آزمون های سراسری قرآن و عترت یکی از اقدامات مهم، لازم و تأثیرگذاری است که در کنار سایر حمایت های مادی و معنوی، از جمله فعالیت ها و برنامه های آموزشی و مؤسسات و مراکز قرآنی سراسر کشور و با هدف حمایت و بسترسازی هرچه مطلوب تر آموزش مفاهیم قرآن و معارف اهل بیت (علیهم السلام) در سراسر کشور انجام می شود.

 


نام دستگاه ارسال کننده خبر : اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان
تأیید کننده خبر : کارشناس2
بازدید کننده گرامی ، بنظر می رسد شما عضو سایت نیستید .
پیشنهاد می کنیم در سایت ثبت نام کنید و یا وارد سایت شوید .